Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/57
Title: | 5A Marketing Strategy in Decision Purchase Titanium Metal of Industrial Group Rubber and Synthetic Rubber กลยุทธ์ทางการตลาด 5A ในการตัดสินใจซื้อโลหะไทเทเนียมของกลุ่มอุตสาหกรรมยางและยางสังเคราะห์ |
Authors: | KANPHOJ SIRISUMPUND กันต์พจน์ ศิริสัมพันธ์ NATTAPOL PHUMSIRI ณัฐพล พุ่มศิริ King Mongkut's University of Technology North Bangkok NATTAPOL PHUMSIRI ณัฐพล พุ่มศิริ nattapol.p@fba.kmutnb.ac.th,nattapolph@kmutnb.ac.th nattapol.p@fba.kmutnb.ac.th,nattapolph@kmutnb.ac.th |
Keywords: | กลยุทธ์ทางการตลาด 5A ตัดสินใจซื้อโลหะไทเทเนียม 5A Marketing Strategy Purchase Titanium Metal of Industrial |
Issue Date: | 9 |
Publisher: | King Mongkut's University of Technology North Bangkok |
Abstract: | Corrosion problems will affect the amount of resource usage because they must be checked, maintained, repaired, and replaced according to the age of use. In many cases, the problem of corrosion and material instability also leads to various impacts and unexpected events, such as chemical leakage due to corrosion before the end of its life, leading to serious accidents. This problem can have serious impacts on humans, organizations, communities, and the surrounding environment. From the aforementioned issues, the researcher is interested in studying the decision-making of industries in workplaces to support the use of titanium because it slows down corrosion, extends the life of use, reduces resource usage, reduces pollution problems from material waste disposal, pollution from waste disposal processes, and dangers from chemical leakage caused by corrosion. Therefore, the researcher studied the 5A marketing strategy in deciding to purchase titanium metal in the rubber and synthetic rubber industry group to reduce the aforementioned problems and provide information to the industry group as a guideline to stimulate the use of titanium to reduce losses and increase potential in the rubber and synthetic rubber industry sector.
(Total 164 pages) ปัญหาการกัดกร่อนที่จะส่งผลในเรื่องของปริมาณการใช้ทรัพยากร เพราะจะต้องมีการตรวจเช็คบำรุงรักษาซ่อมแซม และเปลี่ยนตามอายุการใช้ตามกาลเวลา ในหลายๆครั้ง ปัญหาการกัดกร่อนการไม่คงทนของวัสดุ ยังมาซึ่งผลกระทบต่าง ๆ และเหตุการณ์ไม่คาดฝันต่างๆ มากมายเช่นการรั่วของสารเคมีเนื่องจากการกัดกร่อนก่อนหมดอายุการใช้ นำไปสู่การเกิดอุบัติเหตุร้ายแรงได้ ซึ่งปัญหานี้อาจจะส่งกระทบร้ายแรงต่อมนุษย์ ต่อองค์การ ต่อชุมชน และสิ่งแวดล้อมโดยรอบจากประเด็นปัญหาดังกล่าวข้างต้น ผู้วิจัยสนใจศึกษาเกี่ยวกับการตัดสินใจของอุตสาหกรรมในสถานประกอบการหันมาสนับสนุนการใช้ไทเทเนียม เนื่องจากชะลอการกัดกร่อน ยืนอายุการใช้ ลดการใช้ทรัพยากร ลดปัญหามลพิษจากการทิ้งซากของวัสดุ มลพิษที่เกิดจากกระบวณการกำจัดของเสียรวมถึงอันตรายจากการรั่วไหลของสารเคมีที่เกิดจากการกัดกร่อน ผู้วิจัยจึงทำการศึกษากลยุทธ์ทางการตลาด 5A ในการตัดสินใจซื้อโลหะไทเทเนียมของกลุ่มอุตสาหกรรมยางและยางสังเคราะห์ เพื่อลดปัญหาดังกล่าวที่เกิดขึ้น และนำข้อมูลให้กับกลุ่มอุตสาหกรรมไว้เป็นแนวทางในการกระตุ้นการใช้นำไทเทเนียมเข้ามาใช้เพื่อลดการสูญเสียที่เกิดขึ้นและเพิ่มศักยภาพในภาคอุตสาหกรรมยางและยางสังเคราะห์ (รายงานวิจัยนี้มีจำนวนทั้งสิ้น 164 หน้า) |
URI: | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/57 |
Appears in Collections: | FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6614011857240.pdf | 1.84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.