Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/224
Title: FACTORS AFFECTING MAKING DECISION OF USING AIRLINE IN THAILAND OF ROUTING DOMESTIC IN BANGKOK
ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานคร
Authors: PUMIN DANNAPA
ภูมินทร์ ด่านนภา
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
Keywords: ปัจจัยในการตัดสินใจ
สายการบินภายในประเทศ
Factors Affecting Purchase Decision
Used Car
Issue Date:  8
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This independent study aims to investigate the level of importance of factors influencing the decision to use domestic airline services in Bangkok. The sample consists of 100 consumers residing in Bangkok who have used domestic airline services. The participants were selected using purposive sampling. The research instrument was a questionnaire on factors influencing the decision to use domestic airline services in Bangkok. The data were analyzed using percentage, mean, and standard deviation. The research findings revealed that:1.      The majority of respondents were female, over 40 years old, with a bachelor's degree, working for private companies, and earning an average monthly income between 15,001-30,000 Baht and 30,001-50,000 Baht.      2. The overall importance level of factors influencing the decision to use domestic airline services in Bangkok was high, with an average score of 3.88. When analyzed by each factor, the following areas were found to be highly important: process (average score = 4.05), people (average score = 4.04), price (average score = 3.97), distribution channels (average score = 3.94), physical characteristics (average score = 3.84), marketing promotion (average score = 3.77), and product (average score = 3.54)
การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ คือ ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ใน กรุงเทพมหานคร ที่เคยใช้บริการสายการบินภายในประเทศ จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการวิจัยพบว่า1.**กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุมากกว่า 40 ปี ระดับการ ศึกษาปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-30,000 บาท และ 30,001-50,000 บาทขึ้นไป2.  ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานคร ผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.88 เพื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านกระบวนการ ด้านบุคคล ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านผลิตภัณฑ์ อยู่ในระดับสำคัญมาก โดยด้านกระบวนการ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.05 ด้านบุคคล มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.04 ด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.97 ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.94 ด้านลักษณะทางกายภาพ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.84 ด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.77  และด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.54 ตามลำดับ
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/224
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853228.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.