Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPUMIN DANNAPAen
dc.contributorภูมินทร์ ด่านนภาth
dc.contributor.advisorCHUSRI LERTRUSDACHAKULen
dc.contributor.advisorชูศรี เลิศรัตน์เดชากุลth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-06-16T08:24:29Z-
dc.date.available2025-06-16T08:24:29Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/224-
dc.description.abstractThis independent study aims to investigate the level of importance of factors influencing the decision to use domestic airline services in Bangkok. The sample consists of 100 consumers residing in Bangkok who have used domestic airline services. The participants were selected using purposive sampling. The research instrument was a questionnaire on factors influencing the decision to use domestic airline services in Bangkok. The data were analyzed using percentage, mean, and standard deviation. The research findings revealed that:1.      The majority of respondents were female, over 40 years old, with a bachelor's degree, working for private companies, and earning an average monthly income between 15,001-30,000 Baht and 30,001-50,000 Baht.      2. The overall importance level of factors influencing the decision to use domestic airline services in Bangkok was high, with an average score of 3.88. When analyzed by each factor, the following areas were found to be highly important: process (average score = 4.05), people (average score = 4.04), price (average score = 3.97), distribution channels (average score = 3.94), physical characteristics (average score = 3.84), marketing promotion (average score = 3.77), and product (average score = 3.54)en
dc.description.abstractการศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ คือ ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ใน กรุงเทพมหานคร ที่เคยใช้บริการสายการบินภายในประเทศ จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการวิจัยพบว่า1.**กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุมากกว่า 40 ปี ระดับการ ศึกษาปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-30,000 บาท และ 30,001-50,000 บาทขึ้นไป2.  ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานคร ผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.88 เพื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านกระบวนการ ด้านบุคคล ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านผลิตภัณฑ์ อยู่ในระดับสำคัญมาก โดยด้านกระบวนการ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.05 ด้านบุคคล มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.04 ด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.97 ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.94 ด้านลักษณะทางกายภาพ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.84 ด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.77  และด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.54 ตามลำดับth
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectปัจจัยในการตัดสินใจth
dc.subjectสายการบินภายในประเทศth
dc.subjectFactors Affecting Purchase Decisionen
dc.subjectUsed Caren
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.titleFACTORS AFFECTING MAKING DECISION OF USING AIRLINE IN THAILAND OF ROUTING DOMESTIC IN BANGKOKen
dc.titleปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสายการบินภายในประเทศในกรุงเทพมหานครth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorCHUSRI LERTRUSDACHAKULen
dc.contributor.coadvisorชูศรี เลิศรัตน์เดชากุลth
dc.contributor.emailadvisorchusri.l@fba.kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorchusri.l@fba.kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853228.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.