Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/218
Title: FACTORS AFFECTING PURCHASE DECISION FOR USED CAR IN PAK KRET DISTRICT, NONTHABURI PROVINCE
ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี
Authors: SIRAPOP THANAMUL
สิรภพ ธนะมูล
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
Keywords: ปัจจัยในการตัดสินใจ
รถมือสอง
Factors Affecting Purchase Decision
Used Car
Issue Date:  8
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This study examines the factors influencing the decision-making process in purchasing second-hand cars in Pak Kret District, Nonthaburi. The sample comprises 100 consumers residing in Pak Kret District, Nonthaburi Province. who have previously purchased second-hand cars, selected through purposive sampling. Data were gathered using a questionnaire and analyzed employing percentage, mean, and standard deviation.The research findings revealed that:1.       The majority of respondents were female, aged between 20-30 years, holding a bachelor's degree, employed in private sector companies, and earning an average monthly income exceeding 30,001 Baht.2.      The overall importance of factors influencing the decision-making process in purchasing second-hand cars in Pak Kret District was high, with a mean score of 3.97. When considering individual factors, product attributes, price, marketing promotions, and distribution channels were identified as highly significant. Specifically, the product attribute had a mean score of 4.23, marketing promotions scored 4.00, distribution channels scored 3.92, and price scored 3.74
การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ คือ ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ใน อำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี ที่เคยซื้อรถมือสอง จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน           ผลการวิจัยพบว่า           1.**กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 20-30 ปี ระดับการ ศึกษาปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน มากกว่า 30,001 บาทขึ้นไป          2.  ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี ผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.97 เพื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย อยู่ในระดับความสำคัญมาก โดยด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.23 ด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.00 ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.92  และด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.74 ตามลำดับ
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/218
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853163.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.