Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/218
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSIRAPOP THANAMULen
dc.contributorสิรภพ ธนะมูลth
dc.contributor.advisorCHUSRI LERTRUSDACHAKULen
dc.contributor.advisorชูศรี เลิศรัตน์เดชากุลth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-06-16T08:24:28Z-
dc.date.available2025-06-16T08:24:28Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/218-
dc.description.abstractThis study examines the factors influencing the decision-making process in purchasing second-hand cars in Pak Kret District, Nonthaburi. The sample comprises 100 consumers residing in Pak Kret District, Nonthaburi Province. who have previously purchased second-hand cars, selected through purposive sampling. Data were gathered using a questionnaire and analyzed employing percentage, mean, and standard deviation.The research findings revealed that:1.       The majority of respondents were female, aged between 20-30 years, holding a bachelor's degree, employed in private sector companies, and earning an average monthly income exceeding 30,001 Baht.2.      The overall importance of factors influencing the decision-making process in purchasing second-hand cars in Pak Kret District was high, with a mean score of 3.97. When considering individual factors, product attributes, price, marketing promotions, and distribution channels were identified as highly significant. Specifically, the product attribute had a mean score of 4.23, marketing promotions scored 4.00, distribution channels scored 3.92, and price scored 3.74en
dc.description.abstractการศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ คือ ผู้บริโภคที่อาศัยอยู่ใน อำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี ที่เคยซื้อรถมือสอง จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน           ผลการวิจัยพบว่า           1.**กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 20-30 ปี ระดับการ ศึกษาปริญญาตรี เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน มากกว่า 30,001 บาทขึ้นไป          2.  ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรี ผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.97 เพื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านช่องทางการจัดจำหน่าย อยู่ในระดับความสำคัญมาก โดยด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.23 ด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.00 ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.92  และด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.74 ตามลำดับth
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectปัจจัยในการตัดสินใจth
dc.subjectรถมือสองth
dc.subjectFactors Affecting Purchase Decisionen
dc.subjectUsed Caren
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationWholesale and retail trade; repair of motor vehicles and motorcyclesen
dc.titleFACTORS AFFECTING PURCHASE DECISION FOR USED CAR IN PAK KRET DISTRICT, NONTHABURI PROVINCEen
dc.titleปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อรถมือสองในอำเภอปากเกร็ด จังหวัดนนทบุรีth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorCHUSRI LERTRUSDACHAKULen
dc.contributor.coadvisorชูศรี เลิศรัตน์เดชากุลth
dc.contributor.emailadvisorchusri.l@fba.kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorchusri.l@fba.kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853163.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.