Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/52
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NATEETORN MUANGJAENG | en |
dc.contributor | นทีธร ม่วงแจ้ง | th |
dc.contributor.advisor | NATTAPOL PHUMSIRI | en |
dc.contributor.advisor | ณัฐพล พุ่มศิริ | th |
dc.contributor.other | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | en |
dc.date.accessioned | 2024-12-11T03:58:34Z | - |
dc.date.available | 2024-12-11T03:58:34Z | - |
dc.date.created | 2025 | |
dc.date.issued | 9/6/2025 | |
dc.identifier.uri | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/52 | - |
dc.description.abstract | In the era of rapid technological and innovation advancement, the automotive accessories industry has turned its attention to high-performance and durable metal materials, such as titanium, which has outstanding properties in terms of strength, corrosion resistance, and light weight. However, the decision-making process for purchasing this type of material does not only depend on the product properties, but also on marketing strategies that influence consumer behavior.The 5A marketing strategy (Awareness, Appeal, Ask, Act, Advocacy) is one of the concepts that can be applied to effectively promote and influence consumer decisions in this industry. This strategy focuses on creating awareness and interest in products, providing complete information, and building confidence to encourage consumers to order and support the product in the long term when deciding to purchase titanium metal from the surface coating industry. The 5A strategy is therefore an important tool to increase interest and build confidence among consumers.This research is a quantitative research to study the 5A marketing strategy in deciding to purchase titanium metal from the automotive accessories industry. Data was collected using a questionnaire from a sample group of 355 decision-makers and users in the automotive accessories industry. Data analysis used percentage, mean, standard deviation, t-Test, and ANOVA, with statistical significance set at .05.The results of the research found that most of the respondents were male, mostly males. Age between 31-40 years old, more than 5 years of working experience, position as an operational staff, bachelor's degree, price is appropriate for the quality of use.The research results of the importance of the 5A marketing strategies of the decision to buy titanium products in the automotive accessories industry, overall, are at a very important level. When classified by aspect, Appeal, Act, Aware, Advocate, Ask, are at a very important level, respectively.Research results on the importance level of the 5A marketing strategies in deciding to buy Titanium metal in the automotive accessories industry group of the respondents Overall, the average is at a very important level (4.23). When considering each aspect, it was found that the appeal aspect (Appeal) had (4.45), the decision aspect (Act) had (4.43), the awareness aspect (Aware) had (4.19), the recommendation aspect (Advocate) had (4.09), and the inquiry aspect (Ask) had (3.39), respectively. | en |
dc.description.abstract | ในยุคที่เทคโนโลยีและนวัตกรรมก้าวหน้าอย่างรวดเร็ว กลุ่มอุตสาหกรรมประดับยนต์ได้หันมาให้ความสนใจกับวัสดุโลหะที่มีประสิทธิภาพและความทนทานสูง อย่างเช่น ไทเทเนียม ซึ่งมีคุณสมบัติโดดเด่นในด้านความแข็งแรง การทนต่อการกัดกร่อน และน้ำหนักเบา แต่กระบวนการตัดสินใจซื้อวัสดุประเภทนี้ไม่เพียงแต่ขึ้นอยู่กับคุณสมบัติของผลิตภัณฑ์เท่านั้น ยังรวมถึงกลยุทธ์ทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมผู้บริโภค กลยุทธ์ทางการตลาด 5A (Awareness, Appeal, Ask, Act, Advocacy) เป็นหนึ่งในแนวคิดที่สามารถนำมาประยุกต์ใช้ในการส่งเสริมและชักจูงการตัดสินใจของผู้บริโภคในอุตสาหกรรมนี้ได้อย่างมีประสิทธิภาพ กลยุทธ์นี้เน้นการสร้างการรับรู้และความสนใจในผลิตภัณฑ์ การให้ข้อมูลที่ครบถ้วน และการสร้างความเชื่อมั่นจนถึงการกระตุ้นให้ผู้บริโภคมีการสั่งซื้อ และเป็นผู้สนับสนุนผลิตภัณฑ์ในระยะยาวในการตัดสินใจซื้อโลหะไทเทเนียมของกลุ่มอุตสาหกรรมชุบเคลือบผิว กลยุทธ์ 5A จึงเป็นเครื่องมือสำคัญที่ช่วยเพิ่มความน่าสนใจและสร้างความเชื่อมั่นให้กับผู้บริโภคการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เพื่อศึกษากลยุทธ์ทางการตลาด 5A ในการตัดสินใจซื้อโลหะไทเทเนียมของกลุ่มอุตสาหกรรมประดับยนต์ โดยเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างผู้มีอำนาจตัดสินใจและผู้ใช้ในอุตสาหกรรมประดับยนต์ จำนวน 355 ราย การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน, t-test และ ANOVA โดยกำหนดนัยสำคัญทางสถิติที่ ระดับ .05ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีลักษณะเป็นเพศชาย ส่วนใหญ่เป็นกลุ่มเพศชาย อายุอยู่ในช่วงอายุ 31 - 40 ปี มีประสบการณ์การทำงานมากกว่า 5 ปี ตำแหน่งพนักงานระดับปฏิบัติการ ระดับการศึกษาปริญญาตรี ราคาเหมาะสมกับคุณภาพการใช้งานผลการวิจัยระดับความสำคัญกลยุทธ์ทางการตลาด 5A ของการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ที่ผลิตจากโลหะไทเทเนียมในอุตสาหกรรมประดับยนต์ โดยภาพรวม อยู่ในระดับสำคัญมาก เมื่อจำแนกรายด้าน ด้านความน่าสนใจ (Appeal) ด้านการตัดสินใจ (Act) ด้านการรับรู้ (Aware) ด้านการแนะนำ (Advocate) ด้านการสอบถาม (Ask) อยู่ในระดับสำคัญมาก เรียงตามลำดับ ผลการวิจัยระดับความสำคัญเกี่ยวกับเกี่ยวกับกลยุทธ์ทางการตลาด 5A ในการตัดสินใจซื้อโลหะไทเทเนียมของกลุ่มอุตสาหกรรมประดับยนต์ ของผู้ตอบแบบสอบถาม โดยภาพรวมโดยเฉลี่ยมีระดับสำคัญมาก (4.23) เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านความน่าสนใจ (4.45) ด้านการตัดสินใจ (4.43) ด้านการรับรู้ (4.19) ด้านการแนะนำ (4.09) และด้านการสอบถาม (3.39) ตามลำดับ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.rights | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.subject | กลยุทธ์ทางการตลาด 5A | th |
dc.subject | การตัดสินใจซื้อ | th |
dc.subject | โลหะไทเทเนียม | th |
dc.subject | กลุ่มอุตสาหกรรมประดับยนต์ | th |
dc.subject | 5A Marketing Strategy | en |
dc.subject | Purchase Decision | en |
dc.subject | Titanium | en |
dc.subject | Auto Accessories Industrial | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Engineering | en |
dc.subject.classification | Other service activities | en |
dc.subject.classification | Management and administration | en |
dc.title | 5A Marketing Strategy in Decision Purchase Titanium Metal of Auto Accessories Industrial Group | en |
dc.title | กลยุทธ์ทางการตลาด 5A ในการตัดสินใจซื้อโลหะไทเทเนียมของกลุ่มอุตสาหกรรมประดับยนต์ | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | NATTAPOL PHUMSIRI | en |
dc.contributor.coadvisor | ณัฐพล พุ่มศิริ | th |
dc.contributor.emailadvisor | nattapol.p@fba.kmutnb.ac.th,nattapolph@kmutnb.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | nattapol.p@fba.kmutnb.ac.th,nattapolph@kmutnb.ac.th | |
dc.description.degreename | Master of Business Administration (บธ.ม.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Industrial Business Administration | en |
dc.description.degreediscipline | บริหารธุรกิจอุตสาหกรรม | th |
Appears in Collections: | FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6614011857177.pdf | 5.18 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.