Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/48
Title: | FACTORS OF THE DECISION TO CHOOSING A NAIL SALON IN BANGKOK ปัจจัยในการเลือกใช้บริการร้านทำเล็บในกรุงเทพมหานคร |
Authors: | THANNAREE NOOSANAN ธัณณรีย์ หนูสนั่น CHUSRI LERTRUSDACHAKUL ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล King Mongkut's University of Technology North Bangkok CHUSRI LERTRUSDACHAKUL ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล chusri.l@fba.kmutnb.ac.th chusri.l@fba.kmutnb.ac.th |
Keywords: | ปัจจัยในการตัดสินใจ การเลือกใช้บริการ ร้านทำเล็บ Decision factors service selection nail salon |
Issue Date: | 9 |
Publisher: | King Mongkut's University of Technology North Bangkok |
Abstract: | This independent study aims to study the level of Factors of the decision to choosing a nail salon in Bangkok. The sample group used was 100 nail salon customers in Bangkok, obtained by accidental sampling. The tools used in the research are questionnaires. Statistics used in data analysis were percentage, mean and standard deviation.The research results found that: 1. Most of the sample respondents were female, aged 26 - 35 years, had a bachelor's degree, were employees of private companies, and had an average monthly income 15,001 - 25,000 baht. 2. The overall importance level of factors in deciding to use nail salon services in Bangkok, with an average score of 4.39. When considering each aspect, it was found that personnel and process aspects are at the highest level of importance, with personnel aspect having an average score of 4.56, process aspect having an average score of 4.54, respectively. Location aspect, physical aspect, price aspect, product and service aspect, and marketing aspect are at a high level of importance, with location aspect having an average score of 4.47, physical aspect having an average score of 4.47, price aspect having an average value of 4.33, product and service aspect having an average score of 4.27, and marketing aspect having an average score of 3.94, respectively. การค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกบริการร้านทำเล็บในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ ผู้ใช้บริการร้านทำเล็บในกรุงเทพมหานคร จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านทำเล็บในกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการวิจัยพบว่า 1. กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 26 – 35 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 25,000 บาท 2. ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกเลือกใช้บริการร้านทำเล็บในกรุงเทพมหานคร ผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.39 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านบุคลากร และด้านกระบวนการ อยู่ในระดับความสำคัญมากที่สุด โดยด้านบุคลากรมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.56 ด้านกระบวนการมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.54 ตามลำดับ ด้านสถานที่ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านราคา ด้านผลิตภัณฑ์และบริการ และด้านการส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับความสำคัญมาก โดยด้านสถานที่มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.47 ด้านลักษณะทางกายภาพมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.47 ด้านราคามีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.33 ด้านผลิตภัณฑ์และบริการมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.27 และด้านการส่งเสริมการตลาดมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.94 ตามลำดับ |
URI: | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/48 |
Appears in Collections: | FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6614011854267.pdf | 956.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.