Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/44
Title: | FACTORS AFFECTING THE DECISION TO BUY ONLINE PRODUCT CLEAN FOOD IN BANGKOK ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทอาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร |
Authors: | JAKKRIN TEETIPARIVAT จักริน ถีติปริวัตร์ CHUSRI LERTRUSDACHAKUL ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล King Mongkut's University of Technology North Bangkok CHUSRI LERTRUSDACHAKUL ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล chusri.l@fba.kmutnb.ac.th chusri.l@fba.kmutnb.ac.th |
Keywords: | ปัจจัยในการตัดสินใจ การเลือกซื้อ อาหารคลีน Factors Affecting Purchase Decision Clean Food |
Issue Date: | 9 |
Publisher: | King Mongkut's University of Technology North Bangkok |
Abstract: | This independent study aimed to study the level of factors affecting the decision to buy online product clean food in Bangkok. The sample group of used are the consumer in Bangkok with a total of 100 people. The tools used in the research are questionnaires. Statistics used in data analysis were percentage, mean and standard deviation.The results of the study were as follows: 1. Most respondents are female, aged 26-35 years old, had a bachelor's degree, were employees of private companies, and had an average monthly income 25,001-35,000 baht2. The significance of factors affecting the decision to buy online product clean food in Bangkok. The overall results of satisfaction were at a high level with an average score of 4.11. When considering each aspect, it was found that the process aspect, product aspect, physical aspect, people aspect, price aspect, place aspect, and promotion aspect were at a high level, with the process aspect having an average score of 4.35, product aspect having an average score of 4.32, physical aspect having an average score of 4.31, people aspect having an average score of 4.13, price aspect having an average score of 3.99, place aspect having an average score of 3.95, and promotion aspect having an average score of 3.72, respectively.(Total of 77 pages) การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทอาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ ผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทอาหารคลีนใน กรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐานผลการวิจัยพบว่า 1. กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 26 – 35 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท2. ระดับความสำคัญของปัจจัยในการการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทอาหาร คลีนในกรุงเทพมหานคร ผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.11 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านกระบวนการ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านบุคลากร ด้านราคา ด้านสถานที่ และด้านการส่งเสริมทางการตลาด อยู่ในระดับความสำคัญมาก โดยด้านด้านกระบวนการ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.35 ด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.32 ด้านลักษณะทางกายภาพ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.31 ด้านบุคลากร มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.13 ด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.99 ด้านสถานที่ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.95 และด้านการส่งเสริมทางการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.72 ตามลำดับ(มีจำนวนทั้งสิ้น 77 หน้า) |
URI: | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/44 |
Appears in Collections: | FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6614011854224.pdf | 839.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.