Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/41
Title: FACTOR INFLUENCING THE DECISION MAKING ON THE NETWORK SERVICE CHOOSE OF A CONSUMERS USING A SERVICE IN BANGKOK METROPOLITAN REGION AND PERIMETER
ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการเครือข่ายเน็ตเวิร์คของผู้บริโภคที่ใช้บริการ ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Authors: NONTAVAT KANJANASOMBOON
นนทวัฒน์ กาญจนสมบูรณ์
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
Keywords: ผู้บริโภคที่ใช้บริการ
ปัจจัยในการเลือกใช้บริการ
เครือข่ายเน็ตเวิร์ค
ส่วนประสมทางการตลาด
ด้านผลิตภัณฑ์
ด้านราคา
ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย
ด้านการส่งเสริมทางการตลาด
Consumers using a service
choosing factors
network service
Marketing Strategy or Marketing Mix
Product
Price
Place
Promotion
Issue Date:  9
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This independent study's objectives aim to: 1) examine the choosing behavior of network service , 2) evaluate the importance levels of factors influencing the decision-making on the network service choose, and 3) analyze the components of factors influencing the decision-making on the network service choose of a consumers using a service in Bangkok metropolitan region and perimeter. The sample group included 100 consumers using a service in Bangkok metropolitan region and perimeter, with questionnaires as the research tools. The research statistics included percentages, averages, standard deviations, and factor analysis, with statistical significance set at .05The research findings revealed that consumer behavior tends to involve choose decisions for communication Including service highlights that can be used in conjunction with other devices and packages are in the budget range of 500-1,000 baht. Regarding the importance of factors, the research indicated that the overall score had the high significance. And for the score by aspect, the promotion had the high average score. While The factors influencing the decision-making on the network service choose of a consumers using a service in Bangkok metropolitan region and perimeter consisted 2 main factors and 20 sub-factors, which were: 1) product price and service consisted 11 sub-factors, 2) place and promotion consisted 9 sub-factors(Total 66 pages)
การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้บริการเครือข่ายเน็ตเวิร์คของผู้บริโภคที่ใช้บริการ ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล 2) เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการเครือข่ายเน็ตเวิร์คของผู้บริโภคที่ใช้บริการ ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และ 3) เพื่อวิเคราะห์องค์ประกอบของปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการเครือข่ายเน็ตเวิร์คของผู้บริโภคที่ใช้บริการ ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ คือ ผู้บริโภคที่ใช้บริการเครือข่ายเน็ตเวิร์ค ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 100 คน และเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสอบถาม สำหรับสถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์องค์ประกอบ โดยงานวิจัยนี้กำหนดนัยสำคัญ ทางสถิติที่ระดับ .05ผลการวิจัยพบว่า พฤติกรรมของผู้บริโภคมีพฤติกรรมการตัดสินใจใช้บริการเพื่อการติดต่อสื่อสาร รวมทั้งจุดเด่นการบริการที่สามารถใช้ควบคู่กับอุปกรณ์อื่น ๆ ได้ และแพ็คเกจอยู่ในช่วงงบประมาณ 500-1,000 บาท ส่วนระดับความสำคัญของปัจจัยพบว่า คะแนนโดยรวมมีความสำคัญในระดับมาก และคะแนนรายด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดคือ ด้านการส่งเสริมการตลาด สำหรับองค์ประกอบของปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการพบว่า ประกอบไปด้วย องค์ประกอบหลัก 2 องค์ประกอบ และองค์ประกอบย่อย 20 องค์ประกอบ ได้แก่ 1) ด้านผลิตภัณฑ์ ราคา และการบริการ มี 11 องค์ประกอบย่อย 2) ด้านช่องทางจัดจำหน่ายและการส่งเสริมการตลาด มี 9 องค์ประกอบย่อย  (การค้นคว้าอิสระมีจำนวนทั้งสิ้น 66 หน้า)
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/41
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011854186.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.