Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/39
Title: MARKETING MIX THE FACTORS THAT AFFECTING TO THE DECISIONS TO BUY ONLINE PRODUCT WORKOUT CLOTHES OF CONSUMER IN BANGKOK
ปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทชุดออกกำลังกายของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: MONTIRA SIRIRUEANG
มัณฑิรา ศิริเรือง
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
Keywords: ปัจจัยในการตัดสินใจ
สินค้าออนไลน์
การตัดสินใจเลือกซื้อ
ชุดออกกำลังกาย
Decision factors
Online products
Purchasing decisions
Workout Clothes
Issue Date:  9
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This research aimed to study the importance of marketing mix factors affecting consumers' decision to purchase online sportswear products in Bangkok. The sample consisted of 100 consumers who had purchased online sportswear products. The research instrument was a questionnaire. The statistics used were frequency, percentage, mean, standard deviation, and factor analysis.The research results found that: The research results found that the sample group gave importance to the factors in deciding to buy online sportswear products of consumers in Bangkok overall, with an average score at a high level. When considering each aspect, namely product, price, location, promotion, people, process, and physical components, it was found that all aspects had an average score at a high level of importance. As for the factors affecting the decision to buy online sportswear products of consumers in Bangkok, there were 4 main factors and 34 sub-factors, namely product quality and service standards, consisting of 14 sub-factors, marketing promotion, consisting of 8 sub-factors, product variety and use of various platforms, consisting of 6 sub-factors, and store knowledge, capability, and credibility, consisting of 6 sub-factors.
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทชุดออกกำลังกายของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร  กลุ่มตัวอย่างได้แก่ ผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทชุดออกกำลังกาย  จำนวน 100 คน เครื่องมือที่ใช้ ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์องค์ประกอบ  ผลการวิจัยพบว่า          ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทชุดออกกำลังกายของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครโดยภามรวม มีค่าคะแนนเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการส่งเสริมการขาย ด้านคน ด้านกระบวนการ และด้านองค์ประกอบทางกายภาพ พบว่า ทุกด้านมีค่าคะแนนเฉลี่ยระดับความสำคัญอยู่ในระดับมากทุกด้าน ส่วนปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทชุดออกกำลังกายของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร พบว่ามี  4 ปัจจัยหลัก และ 34 ปัจจัยย่อย ได้แก่ ด้านคุณภาพมาตรฐานของสินค้าและการบริการ ประกอบด้วย 14 ปัจจัยย่อย ด้านการส่งเสริมการตลาด ประกอบด้วย 8 ปัจจัยย่อย ด้านความหลากหลายของสินค้าและการใช้แลตฟอร์มต่างๆ ประกอบด้วย 6 ปัจจัยย่อย และด้านความรู้ ความสามารถและความน่าเชื่อถือของร้านค้า ประกอบด้วย 6 ปัจจัยย่อย
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/39
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011854160.pdf892.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.