Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/35
Title: DECISION MAKING FACTORS INFLUENCING ON AUTOMOBILE     REPAIRING SERVICE SLELECTION IN BANGKOK
ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการอู่ซ่อมรถยนต์ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร
Authors: SIRINON THONGKOM
ศิรินนท์ ทองกลม
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
Keywords: ปัจจัยในการตัดสินใจ
การเลือกใช้บริการ
ส่วนประสมทางการตลาด
ผู้บริโภค
Decision factors
Service selection
Marketing mix
Consumers
Issue Date:  9
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This independent study aimed to study the importance of factors affecting the decision to use a car repair shop. The sample group used was 100 consumers who had used a car repair shop and lived in the province.          The instruments used were questionnaires. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, and factor analysis. The results of the research found that the importance of factors affecting the decision to use a car repair shop was at a high level, with an average value of 4.36. When considering each aspect, it was found that the product, price, location, marketing promotion, personnel, service process, and physical environment were at a high level. The product aspect had an average value of 4.43, the price aspect had an average value of 4.27, and the location aspect had an average value of 4.31. The marketing promotion aspect The average score was 4.30, the average score was 4.41 for personnel, the average score was 4.44 for process, and the average score was 4.35 for physical environment, respectively. The analysis of factors influencing consumers’ decision to use elderly centers in Nonthaburi Province found that there were 6 main factors and 30 sub-factors. (Total of 85 pages)
ค้นคว้าอิสระในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการอู่ซ่อมรถยนต์โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ กลุ่มผู้บริโภคที่เคยใช้บริการอู่ซ่อมรถยนต์และอาศัยอยู่ในจังหวัด จำนวน 100 คน เครื่องมือที่ใช้ ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์องค์ประกอบ          ผลการวิจัยพบว่า ระดับความสำคัญของปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการอู่ซ่อมรถยนต์ ผลโดยภาพรวมอยู่ใน ระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.36 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ อยู่ในระดับความสำคัญมาก โดยด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.43 ด้านราคามีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.27 ด้านสถานที่ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.31 ด้านการส่งเสริมทางการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.30 ด้านบุคลากร มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.41 ด้านกระบวนการมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.44 ด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพ 4.35 ตามลำดับ ส่วนผลการวิเคราะห์ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้ศูนย์ผู้สูงอายุของผู้บริโภคในจังหวัดนนทบุรี พบว่า ประกอบด้วย 6 ปัจจัยหลัก และ 30 ปัจจัยย่อย (มีจำนวนทั้งสิ้น 85 หน้า)
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/35
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011854101.pdf961.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.