Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTHANAKORN PIBOONen
dc.contributorธนากร พิบูลย์th
dc.contributor.advisorNATTAPOL PHUMSIRIen
dc.contributor.advisorณัฐพล พุ่มศิริth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-07-02T08:48:21Z-
dc.date.available2025-07-02T08:48:21Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/316-
dc.description.abstractThe recent surge in global oil prices has significantly impacted fuel prices in Thailand, resulting in a higher cost of living for consumers due to increased energy prices and inflation, particularly affecting commuting expenses. Most industrial sector employees rely on personal vehicles for daily travel to work. In response to this situation, the researcher recognized the importance of exploring marketing strategies for electric vehicles (EVs) and aimed to gather insights to better meet consumer needs.The study found that the majority of industrial employees are male, aged 31–40 years, working at the operational level, with an educational level below or equivalent to a bachelor's degree and a monthly income ranging from 35,001 to 50,000 baht. Most are employed in the petrochemical and chemical industries, commute daily by car over distances of 41–60 kilometers, and make EV purchase decisions independently. Online media is the primary source of EV-related information, and the main purpose for using EVs is urban commuting. In terms of marketing mix factors influencing purchase decisions, the overall importance was at a moderate level. Product was rated as the most influential factor, followed by price and promotion with moderate importance, while physical evidence, people, process, and place were considered to have low importance, respectively.en
dc.description.abstractจากเหตุการณ์การเพิ่มขึ้นของราคาน้ำมันโลกที่ส่งผลต่อราคาน้ำมันในประเทศไทย ส่งผลให้ผู้บริโภคต้องเผชิญกับวิกฤตค่าครองชีพภายหลังสถานการณ์ราคาพลังงานที่เพิ่มสูงขึ้นเนื่องจากปัญหาเงินเฟ้อที่สูงขึ้น ตลอดจนค่าใช้จ่ายในการเดินทาง โดยส่วนใหญ่พนักงานในภาคอุตสาหกรรม จะใช้รถยนต์ในการเดินทางไปทำงานในแต่ละวัน ผู้วิจัยจึงตระหนักและให้ความสนใจแนวทางในการทำการตลาดสำหรับรถยนต์พลังงานไฟฟ้า และนำข้อมูลไปพัฒนาเพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคผลการวิจัยพบว่า พนักงานในภาคอุตสาหกรรม ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 31-40 ปี เป็นพนักงานระดับปฏิบัติการ การศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี หรือเทียบเท่าปริญญาตรี รายได้รวมต่อเดือน 35,001 - 50,000 บาท ทำงานในกลุ่มปิโตรเคมี และเคมีภัณฑ์ ใช้รถยนต์ทุกวัน ระยะทางที่ใช้ 41 - 60 กิโลเมตร ตัดสินใจซื้อรถยนต์พลังงานไฟฟ้าเพราะตนเอง ช่องทางการได้รับข่าวสารเกี่ยวกับรถยนต์พลังงานไฟฟ้าคือ สื่อออนไลน์ วัตถุประสงค์หลักในการใช้รถยนต์พลังงานไฟฟ้าคือ ใช้เพื่อการเดินทางภายในเมือง ระดับความคิดเห็นของปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์พลังงานไฟฟ้าของพนักงงานในภาคอุตสาหกรรม โดยภาพรวม อยู่ในระดับความสำคัญปานกลาง เมื่อจำแนกรายด้าน พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ อยู่ในระดับความสำคัญมากที่สุด ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการขาย อยู่ในระดับความสำคัญปานกลาง ด้านประสบการณ์ที่ลูกค้าจะได้รับจากการซื้อสินค้า    ด้านบุคลากรและการให้บริการ ด้านกระบวนการให้บริการ ด้านสถานที่ซื้อและช่องทางการจัดจำหน่าย อยู่ในระดับความสำคัญน้อย เรียงตามลำดับth
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectพฤติกรรมth
dc.subjectปัจจัยทางการตลาดth
dc.subjectรถยนต์พลังงานไฟฟ้าth
dc.subjectพนักงานในภาคอุตสาหกรรมth
dc.subjectBehaviouren
dc.subjectMarketing Factorsen
dc.subjectElectric Vehicleen
dc.subjectEmployees in the Industrial Sectoren
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationInformation and communicationen
dc.subject.classificationManagement and administrationen
dc.titleA Study of Behavior and Marketing Factors Influencing the Decision to Purchase Electric Vehicle Among Employees in the Industrial Sectoren
dc.titleการศึกษาพฤติกรรมและปัจจัยทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์พลังงานไฟฟ้าของพนักงานในภาคอุตสาหกรรมth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorNATTAPOL PHUMSIRIen
dc.contributor.coadvisorณัฐพล พุ่มศิริth
dc.contributor.emailadvisornattapol.p@fba.kmutnb.ac.th,nattapolph@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisornattapol.p@fba.kmutnb.ac.th,nattapolph@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011858092.pdf4.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.