Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/270
Title: A STUDY OF FACTORS INFLUENCING THE DEVELOPMENT OF 21ST CENTURY LEARNING SKILLS AMONG STUDENTS OF ANGTHONG TECHNICAL COLLEGE
การศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียนวิทยาลัยเทคนิคอ่างทอง
Authors: CHAKKRIT THONGMA-ENG
จักรกฤษ ทองมาเอง
SARAWUT SUEBYAEM
สราวุฒิ สืบแย้ม
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
SARAWUT SUEBYAEM
สราวุฒิ สืบแย้ม
sarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th
sarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th
Keywords: ปัจจัยที่มีอิทธิพล
การพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21
การบริหารสถานศึกษา
การบริหารสถานศึกษาอาชีวศึกษา
Influencing factors
development of 21st-century learning skills
educational administration
vocational education management
Issue Date:  8
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This independent study aimed to examine the level and influencing factors of 21st-century learning skills among students at Angthong Technical College. A total of 328 participants were selected using stratified random sampling. Data were collected through a questionnaire and analyzed using descriptive statistics, Pearson’s correlation coefficient, and multiple regression analysis.The results indicated that students' 21st-century learning skills were rated at a high level across all dimensions. Similarly, the participants perceived the examined factors to be at a high level. Pearson’s correlation analysis further demonstrated that all factors were significantly and positively correlated with 21st-century learning skills (r = .399 - .440, p
การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับและปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียนวิทยาลัยเทคนิคอ่างทอง โดยใช้กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 328 คน ที่ได้จากการสุ่มตัวอย่างแบบชั้นภูมิ เครื่องมือวิจัยเป็นแบบสอบถาม และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์สหสัมพันธ์เพียร์สัน และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณผลการค้นคว้าอิสระพบว่า ระดับทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียน โดยรวมอยู่ในระดับมากทุกด้าน และมีความคิดเห็นว่าปัจจัยที่ศึกษาโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก นอกจากนี้ผลการวิเคราะห์สหสัมพันธ์เพียร์สัน พบว่า ปัจจัยทั้งหมดมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับระดับทักษะการเรียนรู้ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (r = .399 - .440, p
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/270
Appears in Collections:FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6602061811021.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.