Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/270
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | CHAKKRIT THONGMA-ENG | en |
dc.contributor | จักรกฤษ ทองมาเอง | th |
dc.contributor.advisor | SARAWUT SUEBYAEM | en |
dc.contributor.advisor | สราวุฒิ สืบแย้ม | th |
dc.contributor.other | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | en |
dc.date.accessioned | 2025-07-02T08:42:47Z | - |
dc.date.available | 2025-07-02T08:42:47Z | - |
dc.date.created | 2526 | |
dc.date.issued | 8/6/2526 | |
dc.identifier.uri | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/270 | - |
dc.description.abstract | This independent study aimed to examine the level and influencing factors of 21st-century learning skills among students at Angthong Technical College. A total of 328 participants were selected using stratified random sampling. Data were collected through a questionnaire and analyzed using descriptive statistics, Pearson’s correlation coefficient, and multiple regression analysis.The results indicated that students' 21st-century learning skills were rated at a high level across all dimensions. Similarly, the participants perceived the examined factors to be at a high level. Pearson’s correlation analysis further demonstrated that all factors were significantly and positively correlated with 21st-century learning skills (r = .399 - .440, p | en |
dc.description.abstract | การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับและปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียนวิทยาลัยเทคนิคอ่างทอง โดยใช้กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 328 คน ที่ได้จากการสุ่มตัวอย่างแบบชั้นภูมิ เครื่องมือวิจัยเป็นแบบสอบถาม และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์สหสัมพันธ์เพียร์สัน และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณผลการค้นคว้าอิสระพบว่า ระดับทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียน โดยรวมอยู่ในระดับมากทุกด้าน และมีความคิดเห็นว่าปัจจัยที่ศึกษาโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก นอกจากนี้ผลการวิเคราะห์สหสัมพันธ์เพียร์สัน พบว่า ปัจจัยทั้งหมดมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับระดับทักษะการเรียนรู้ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (r = .399 - .440, p | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.rights | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.subject | ปัจจัยที่มีอิทธิพล | th |
dc.subject | การพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 | th |
dc.subject | การบริหารสถานศึกษา | th |
dc.subject | การบริหารสถานศึกษาอาชีวศึกษา | th |
dc.subject | Influencing factors | en |
dc.subject | development of 21st-century learning skills | en |
dc.subject | educational administration | en |
dc.subject | vocational education management | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Training for teachers of vocational subjects | en |
dc.title | A STUDY OF FACTORS INFLUENCING THE DEVELOPMENT OF 21ST CENTURY LEARNING SKILLS AMONG STUDENTS OF ANGTHONG TECHNICAL COLLEGE | en |
dc.title | การศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียนวิทยาลัยเทคนิคอ่างทอง | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | SARAWUT SUEBYAEM | en |
dc.contributor.coadvisor | สราวุฒิ สืบแย้ม | th |
dc.contributor.emailadvisor | sarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | sarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th | |
dc.description.degreename | Master of Science in Technical Education (ค.อ.ม.) | en |
dc.description.degreename | ครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต (M.S.Tech.Ed.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Technical Education Management | en |
dc.description.degreediscipline | บริหารเทคนิคศึกษา | th |
Appears in Collections: | FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6602061811021.pdf | 4.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.