Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/270
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorCHAKKRIT THONGMA-ENGen
dc.contributorจักรกฤษ ทองมาเองth
dc.contributor.advisorSARAWUT SUEBYAEMen
dc.contributor.advisorสราวุฒิ สืบแย้มth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-07-02T08:42:47Z-
dc.date.available2025-07-02T08:42:47Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/270-
dc.description.abstractThis independent study aimed to examine the level and influencing factors of 21st-century learning skills among students at Angthong Technical College. A total of 328 participants were selected using stratified random sampling. Data were collected through a questionnaire and analyzed using descriptive statistics, Pearson’s correlation coefficient, and multiple regression analysis.The results indicated that students' 21st-century learning skills were rated at a high level across all dimensions. Similarly, the participants perceived the examined factors to be at a high level. Pearson’s correlation analysis further demonstrated that all factors were significantly and positively correlated with 21st-century learning skills (r = .399 - .440, pen
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับและปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียนวิทยาลัยเทคนิคอ่างทอง โดยใช้กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 328 คน ที่ได้จากการสุ่มตัวอย่างแบบชั้นภูมิ เครื่องมือวิจัยเป็นแบบสอบถาม และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์สหสัมพันธ์เพียร์สัน และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณผลการค้นคว้าอิสระพบว่า ระดับทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียน โดยรวมอยู่ในระดับมากทุกด้าน และมีความคิดเห็นว่าปัจจัยที่ศึกษาโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก นอกจากนี้ผลการวิเคราะห์สหสัมพันธ์เพียร์สัน พบว่า ปัจจัยทั้งหมดมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับระดับทักษะการเรียนรู้ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ (r = .399 - .440, pth
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectปัจจัยที่มีอิทธิพลth
dc.subjectการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21th
dc.subjectการบริหารสถานศึกษาth
dc.subjectการบริหารสถานศึกษาอาชีวศึกษาth
dc.subjectInfluencing factorsen
dc.subjectdevelopment of 21st-century learning skillsen
dc.subjecteducational administrationen
dc.subjectvocational education managementen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers of vocational subjectsen
dc.titleA STUDY OF FACTORS INFLUENCING THE DEVELOPMENT OF 21ST CENTURY LEARNING SKILLS AMONG STUDENTS OF ANGTHONG TECHNICAL COLLEGEen
dc.titleการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ของผู้เรียนวิทยาลัยเทคนิคอ่างทองth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSARAWUT SUEBYAEMen
dc.contributor.coadvisorสราวุฒิ สืบแย้มth
dc.contributor.emailadvisorsarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Science in Technical Education (ค.อ.ม.)en
dc.description.degreenameครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต (M.S.Tech.Ed.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineTechnical Education Managementen
dc.description.degreedisciplineบริหารเทคนิคศึกษาth
Appears in Collections:FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6602061811021.pdf4.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.