Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNATHAYA CHATAKULen
dc.contributorนาถยา ชาตกุลth
dc.contributor.advisorSUNEE WATTANAKOMOLen
dc.contributor.advisorสุนีย์ วรรธนโกมลth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-06-16T08:24:32Z-
dc.date.available2025-06-16T08:24:32Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/236-
dc.description.abstractThe paper packaging manufacturing industry in Thailand is currently facing increasing business competition. The digital transformation of organizations helps drive them toward success and enhances the efficiency of organizational management.It also improves, making internal operations faster to keep up with competition.This research aims to study the digital transformation of organizations in the paper packaging manufacturing industry to drive success. The study population consists of 100 manager, supervisor, and Staff. A questionnaire was used as the research instrument, and the statistical methods used for data analysis included percentage, mean, standard deviation, mean difference analysis, and one-way analysis of variance (ANOVA), Scheffe. The research findings indicate that the overall significance level of digital transformation in organizations to drive success is at a high level (= 3.53). When categorized by aspect, it was found that the significance level of organizational policy and culture is high (= 3.54), human resources is high (= 3.51) and technology and innovation is also high (= 3.53). The comparison of mean differences in significance level of digital transformation in organizations within paper packaging manufacturing industry, based on the type of business registration and the duration of business operations and size business, showed a statistically significant difference at the 0.05 level.en
dc.description.abstractอุตสาหกรรมบรรจุภัณฑ์กระดาษในประเทศไทยปัจจุบัน มีการแข่งขันทางธุรกิจมากขึ้น การเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรช่วยทำให้องค์กรขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จและยังส่งเสริม ให้ การบริหารจัดการองค์กรที่มีประสิทธิภาพมากขึ้น พัฒนาและยกระดับการทำงานภายในองค์กรมีความรวดเร็ว เพื่อก้าวทันการแข่งขันและตอบสนองความต้องการของลูกค้า การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมบรรจุภัณฑ์กระดาษเพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ กลุ่มประชากรในการวิจัย ได้แก่ ผู้บริหาร หัวหน้างานและ พนักงาน จำนวน 100 ราย โดยใช้แบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานการวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ย และการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว ผลการวิจัยพบว่า ระดับความสำคัญเกี่ยวกับการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กร เพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ โดยภาพรวม อยู่ในระดับสำคัญมาก ( = 3.53) เมื่อจำแนกเป็นรายด้านพบว่า ด้านนโยบายและวัฒนธรรมขององค์กร มีความสำคัญอยู่ในระดับมาก ( = 3.54) ด้านทรัพยากรมนุษย์ มีความสำคัญอยู่ในระดับมาก ( = 3.51) และด้านเทคโนโลยีและนวัตกรรม มีความสำคัญอยู่ในระดับมาก (= 3.53) ผลการเปรียบเทียบความแตกต่างของค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญเกี่ยวกับการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรม ด้านรูปแบบ การจดทะเบียนและระยะเวลาในการดำเนินธุรกิจและด้านขนาดธุรกิจ โดยภาพรวม มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลth
dc.subjectขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จth
dc.subjectDigital Transformationen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationManufacturingen
dc.subject.classificationMaterials (wood, paper, plastic, glass)en
dc.titleThe digital transformation of organizations in paper packaging industry sector to drive successen
dc.titleการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมบรรจุภัณฑ์กระดาษเพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSUNEE WATTANAKOMOLen
dc.contributor.coadvisorสุนีย์ วรรธนโกมลth
dc.contributor.emailadvisorsunee.w@fba.kmutnb.ac.th,suneewan@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsunee.w@fba.kmutnb.ac.th,suneewan@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011858289.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.