Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/235
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSUTTHINAN INGKHAPHAKORNen
dc.contributorสุทธินันท์ อิงคภากรth
dc.contributor.advisorSUNEE WATTANAKOMOLen
dc.contributor.advisorสุนีย์ วรรธนโกมลth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-06-16T08:24:32Z-
dc.date.available2025-06-16T08:24:32Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/235-
dc.description.abstractPetrochemical products are in surplus while global demand remains weak because of the global economic downturn. Such a situation has put significant pressure on prices and profit margins for basic chemical manufacturers. The adoption of digital transformation in organizations focuses on maximizing efficiency in production, work processes, people development, and changing organizational culture and strategy. This research aims to study the digital transformation of organizations in the petrochemical industry to drive success. The research population consisted of 100 employees, supervisors, and executives. A questionnaire was used as the research tool. The statistics used in data analysis included percentage, mean, standard deviation, analysis of mean difference, and one-way analysis of variance.                 The research findings revealed that the overall level of importance regarding the digital transformation of organizations in the industrial sector, to drive them toward success, was rated as very important (Mean=4.18), When broken down into specific areas, the findings showed that the organization's policies and culture were considered highly important (Mean =4.10), human resources were regarded as highly important (Mean=4.20), and technology and innovation were also seen as highly important (Mean =4.24). show statistically significant differences at the0.05.en
dc.description.abstractสินค้าปิโตรเคมีอยู่ในภาวะล้นตลาด ในขณะที่ความต้องการหรืออุปสงค์ของตลาดโลกยังคงอ่อนตัวอยู่ ซึ่งเป็นผลมาจากพิษเศรษฐกิจทั่วโลกภาวะดังกล่าวได้สร้างแรงกดดันด้านราคา และ อัตรากำไรให้แก่ผู้ผลิตเคมีภัณฑ์ขั้นพื้นฐานอย่างมาก  การนำเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลมาใช้ในองค์กร โดยมุ่งเน้นในการเพิ่มประสิทธิภาพสูงสุดในการผลิต กระบวนการทำงาน การพัฒนาคน การปรับเปลี่ยนวัฒนธรรมและกลยุทธ์ขององค์กร การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมปิโตรเคมีเพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ กลุ่มประชากรในการวิจัย ได้แก่ พนักงาน หัวหน้างานและผู้บริหาร จำนวน 100 ราย โดยใช้แบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ยและการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว ผลการวิจัยพบว่า ระดับความสำคัญเกี่ยวกับการให้ความสำคัฐกับการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมเพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ โดยภาพรวม อยู่ในระดับสำคัญมาก (ค่าเฉลี่ย=4.18) เมื่อจำแนกเป็นรายด้านพบว่า ด้านนโยบายและวัฒนธรรมขององค์กร มีความสำคัญอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย=4.10) ด้านทรัพยากรมนุษย์ มีความสำคัญอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย=4.20) และด้านเทคโนโลยีและนวัตกรรม มีความสำคัญอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย=4.24) ผลการเปรียบเทียบความแตกต่างของค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญเกี่ยวกับการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมเพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ ด้านรูปแบบการจดทะเบียนและช่วงระยะเวลาในการดำเนินธุรกิจ โดยภาพรวม มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัล อุตสาหกรรมปิโตรเคมีth
dc.subjectThe Petrochemical Industryen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationInformation and communicationen
dc.subject.classificationManagement and administrationen
dc.titleThe digital transformation for group of Petrochemical organization to drive successful businesses.en
dc.titleการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมปิโตรเคมี เพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSUNEE WATTANAKOMOLen
dc.contributor.coadvisorสุนีย์ วรรธนโกมลth
dc.contributor.emailadvisorsunee.w@fba.kmutnb.ac.th,suneewan@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsunee.w@fba.kmutnb.ac.th,suneewan@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011858157.pdf6.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.