Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/233
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPIYANAN YOOSABAIen
dc.contributorปิยนันท์ อยู่สบายth
dc.contributor.advisorSUNEE WATTANAKOMOLen
dc.contributor.advisorสุนีย์ วรรธนโกมลth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-06-16T08:24:31Z-
dc.date.available2025-06-16T08:24:31Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/233-
dc.description.abstractCurrently, The Automotive and Automotive Parts Industry in Thailand is facing rapid Changes in Technology. There is Increasing Business Competition. The Introduction of Digital Transformation in the Organization Focuses on Changing the Organization's Culture and Strategy, Increasing Operational Efficiency, developing technology and innovation, and Developing Personnel Skills.This Research aims to study The Digital Transformation for Group of Automotive and Automotive Parts Industry Organizations to Drive Successful Businesses.The research population consisted of 100 employees, supervisors, and executives. A questionnaire was used as the research tool. The Statistics used for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, Anova, and Scheffe used the pairwise difference test at a statistical significance level of 0.05 The Research Results Found that the level of Importance of Digital Transformation of Organizations in the Business Group to Drive Success was at a very Important level the average value is equal to 3.73, When classified by aspect, it was found that the Organizational Policy and culture aspect was at a high level the average value is equal to 3.65, The Human Resources aspect was at a high level the average value is equal to 3.81, and the Technology and Innovation aspect was at a high level the average value is equal to 3.72, The Results of the Comparison of Differences in Digital Transformation of Organizations in the Business Group to Drive Success in terms of Registration form, Business Duration, and Business size were overall Significantly Different at a Statistical level of 0.05en
dc.description.abstractปัจจุบันอุตสาหกรรมยานยนต์และชิ้นส่วนยานยนต์ในประเทศไทย ต้องเผชิญกับการเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็วของเทคโนโลยี มีการแข่งขันทางธุรกิจเพิ่มมากขึ้น การนำเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลในองค์กร มุ่งเน้นการปรับเปลี่ยนวัฒนธรรมและกลยุทธ์ขององค์กร การเพิ่มประสิทธิภาพการดำเนินงาน พัฒนาเทคโนโลยีและนวัตกรรม และพัฒนาทักษะบุคลากรการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา การเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมยานยนต์และชิ้นส่วนยานยนต์เพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ กลุ่มประชากรในการวิจัย ได้แก่ พนักงาน หัวหน้างาน และผู้บริหาร จำนวน 100 ราย โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน, t-test, Anova โดยทดสอบความแตกต่างรายคู่ใช้วิธี Scheffe ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05ผลการวิจัยพบว่า ระดับความสำคัญเกี่ยวกับการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจเพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ โดยภาพรวม อยู่ในระดับสำคัญมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ3.73 เมื่อจำแนกเป็นรายด้านพบว่า ด้านนโยบายและวัฒนธรรมขององค์กร อยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.65 ด้านทรัพยากรมนุษย์ อยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.81 และด้านเทคโนโลยีและนวัตกรรม อยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.72 ผลการเปรียบเทียบความแตกต่างเกี่ยวกับการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจเพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จ ด้านรูปแบบการจดทะเบียน ช่วงระยะเวลาในการดำเนินธุรกิจ และขนาดธุรกิจ โดยภาพรวม มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลth
dc.subjectอุตสาหกรรมยานยนต์และชิ้นส่วนยานยนต์th
dc.subjectDigital Transformationen
dc.subjectAutomotive and Automotive Partsen
dc.subject.classificationEngineeringen
dc.subject.classificationManufacturingen
dc.subject.classificationTraining for teachers of vocational subjectsen
dc.titleThe Digital Transformation for Group of Automotive and Automotive Parts Industry Organizations to Drive Successful Businesses.en
dc.titleการเปลี่ยนผ่านทางดิจิทัลขององค์กรในกลุ่มธุรกิจอุตสาหกรรมยานยนต์และชิ้นส่วนยานยนต์เพื่อขับเคลื่อนไปสู่ความสำเร็จth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSUNEE WATTANAKOMOLen
dc.contributor.coadvisorสุนีย์ วรรธนโกมลth
dc.contributor.emailadvisorsunee.w@fba.kmutnb.ac.th,suneewan@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsunee.w@fba.kmutnb.ac.th,suneewan@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจอุตสาหกรรมth
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011858033.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.