Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/225
Title: FACTORS AFFECTINF THE SELECTION OF A CONVENIENCE STORE IN BANGKOK
ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านสะดวกซื้อในกรุงเทพมหานคร
Authors: NATNICHA PROMSOON
ณัฐณิชา พรมสุ่น
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
Keywords: ปัจจัยในการตัดสินใจ
การเลือกใช้บริการ
ร้านสะดวกซื้อ
Factors Affecting Service selection
Convenience store
Issue Date:  8
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This independent study aimed to study the importance of factors affecting  decision to use convenience stores in Bangkok. The sample group consists of 100 consumers who use convenience stores and reside, work, or study in Bangkok, selected through purposive sampling. The research instrument used is a questionnaire on factors influencing the decision to use convenience stores in Bangkok. The statistical methods used for data analysis were percentage, mean and standard deviation.The results of the study were as follows: 1.  Most of the sample respondents were male, under 25 years old, held a bachelor's degree, were students, and had an average monthly income of less than 20,000 Baht. 2.  The overall significance level of factors influencing the decision to use convenience stores in Bangkok was high, with an average score of 4.38. When considering each aspect individually, it was found that physical characteristics, products, process, personnel, location, price, and marketing promotion were all rated as highly significant. Specifically, physical characteristics had the highest average score of 4.48, followed by products and process at 4.43, personnel at 4.40, location at 4.38, price at 4.32, and marketing promotion at 4.42, respectively.
การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านสะดวกซื้อในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ คือ ผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านสะดวกซื้อ ที่พักอาศัย ทำงาน หรือกำลังศึกษาในกรุงเทพมหานคร จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านสะดวกซื้อในกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการวิจัยพบว่า 1.  กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุต่ำกว่า 25 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพนักเรียน/นักศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 20,000 บาท2.  ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านสะดวกซื้อในกรุงเทพมหานครผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.38 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านลักษณะ   ทางกายภาพ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านกระบวนการ ด้านบุคลากร ด้านสถานที่ ด้านราคา และด้านการส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับความสำคัญมาก โดยด้านลักษณะทางกายภาพ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.48  ด้านผลิตภัณฑ์และด้านกระบวนการ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.43 ด้านบุคลากร มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.40 ด้านสถานที่ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.38 ด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.32 และด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.42 ตามลำดับ
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/225
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853236.pdf970.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.