Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/222
Title: | FACTORS AFFECTING PURCHASE DECISION FOR READY-MIX CONCRETE IN BANGKOK ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนกรีตผสมเสร็จในกรุงเทพมหานคร |
Authors: | NANTAYA PUKKATE นันทยา ปุกเกตุ CHUSRI LERTRUSDACHAKUL ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล King Mongkut's University of Technology North Bangkok CHUSRI LERTRUSDACHAKUL ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล chusri.l@fba.kmutnb.ac.th chusri.l@fba.kmutnb.ac.th |
Keywords: | ปัจจัยในการตัดสินใจ การเลือกซื้อ คอนกรีตผสมเสร็จ Factors Affecting Purchase Decision Ready-Mix Concrete |
Issue Date: | 8 |
Publisher: | King Mongkut's University of Technology North Bangkok |
Abstract: | This independent study aims to study the level of factors affecting purchase decision for ready-mix concrete in Bangkok. The sample group used in this study consists of 100 consumers residing in Bangkok, who are directly involved in the decision to purchase ready-mixed concrete for construction purposes. The sampling method applied was purposive sampling. The research tool used was a questionnaire concerning factors affecting the decision to purchase ready-mixed concrete in Bangkok. The statistical methods used for data analysis include percentages, means, and standard deviations. The results of the study were as follows :1. Most respondents are male, aged between 31 and 40 years, with a bachelor's degree, working as engineers/architects, and earning a monthly income of 30,001-45,000 baht.2. The level of importance of factors affecting purchase decision for ready-mix concrete in Bangkok was overall rated as "very high," with an average score of 4.58. When considering individual aspects, the factors of product, location, price, and marketing promotion were rated as the most important. Specifically, the product factor had an average score of 4.66, location had a score of 4.58, price had a score of 4.56, and marketing promotion had a score of 4.50. การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนกรีตผสมเสร็จในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่พักอาศัยในกรุงเทพมหานคร ซึ่งมีความเกี่ยวข้องโดยตรงกับการเลือกซื้อคอนกรีตผสมเสร็จเพื่อใช้ในการก่อสร้างสิ่งต่าง ๆ จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามเกี่ยวกับปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนกรีตผสมเสร็จในกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการศึกษาพบว่า1. ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 31-40 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพวิศวกร/สถาปนิก และรายได้ต่อเดือน 30,000-45,000 บาท2. ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนกรีตผสมเสร็จในกรุงเทพมหานคร ผลโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.58 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านสถานที่ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับสำคัญมากที่สุด โดยด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.66 ด้านสถานที่ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.58 ด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.56 ด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.50 ตามลำดับ |
URI: | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/222 |
Appears in Collections: | FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6614011853201.pdf | 704.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.