Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/220
Title: FACTORS AFFECTING MAKING DECISION OF ELECTRIC VEHICLES CHARGING STATION IN BANGKOK
ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสถานีอัดประจุยานยนต์ไฟฟ้าในกรุงเทพมหานคร
Authors: SAWANAI BUAKHAOW
สวนัย บัวขาว
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
Keywords: ปัจจัยในการตัดสินใจ
การเลือกใช้บริการ
สถานีอัดประจุยานยนต์ไฟฟ้า
Factors Affecting Making Decision
Electric Vehicles Charging Station
Issue Date:  8
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This independent study aims to examine the significance of factors affecting making decision of electric vehicles charging station in Bangkok. The sample group for this study consists of 100 consumers residing in Bangkok who are directly involved in choosing EV charging services. The sample was obtained through purposive sampling. The research instrument used in this study is a questionnaire that explores the factors affecting the decision to select EV charging stations in Bangkok. The statistical methods employed for data analysis include percentage, mean, and standard deviation.        The results of the study were as follows:         1. Most respondents were male, aged between 30-39 years, with a bachelor's degree. Most were government officers or state enterprise employees, earning a monthly income between 20,001-40,000 Baht.       2.The overall significance level of factors affecting making decision of electric vehicles charging station in Bangkok was high, with an average score of 4.04. When considering each factor individually, it was found that process, place, physical evidence, product, price, people, and marketing promotion were all rated at a high level of importance. The process factor had the highest average score of 4.15, followed by place with a high of an average score of 4.12, physical evidence with a high of an average score of 4.10, product with a high of an average score of 4.04, price with a high of an average score of 4.02, people with a high of an average score of 3.96, and marketing promotion with a high of an average score of 3.86, respectively.
การศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้สถานีอัดประจุยานยนต์ไฟฟ้าในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่พักอาศัยในกรุงเทพมหานคร ซึ่งมีความเกี่ยวข้องโดยตรงกับการเลือกใช้บริการสถานีอัดประจุยานยนต์ไฟฟ้า จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามเกี่ยวกับปัจจัยในการตัดสินใจเลือกสถานีอัดประจุยานยนต์ไฟฟ้าในกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน        ผลการศึกษาพบว่า        1. ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 30-39 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพรับราชการ/พนักงานรัฐวิสาหกิจ และรายได้ต่อเดือน 20,001–40,000 บาท        2. ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้สถานีอัดประจุยานยนต์ไฟฟ้าในกรุงเทพมหานคร ผลโดยรวมอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.04 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านกระบวนการ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านผลิตภัณฑ์  ด้านราคา ด้านบุคคล และด้านการส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับสำคัญมาก โดยด้านกระบวนการ  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.15 ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.12 ด้านลักษณะทางกายภาพ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.10 ด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.04 ด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.02 ด้านบุคคล มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.96 และด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.86 ตามลำดับ
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/220
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853180.pdf870.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.