Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/219
Title: Factors Affecting Purchase Decision of Condominium in Bang sue District, Bangkok
ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียมในเขตบางซื่อ กรุงเทพมหานคร
Authors: SIRIKORN GRAIPUM
สิริกร ไกรภูมิ
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
CHUSRI LERTRUSDACHAKUL
ชูศรี เลิศรัตน์เดชากุล
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
chusri.l@fba.kmutnb.ac.th
Keywords: การตัดสินใจเลือกซื้อ คอนโดมิเนียม ส่วนประสมทางการตลาด
Purchase decision  Condominium  Marketing mix
Issue Date:  8
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: Independent study on Factors affecting purchase decision of condominium in Bang sue district, Bangkok. This research aims to study the significance level of factors influencing consumers' condominium purchase decisions in Bang Sue District, Bangkok. The sample group in this study consisted of 100 individuals who had previously purchased a condominium in Bang Sue District, Bangkok. The participants were selected using a convenience sampling method. A survey questionnaire was utilized as the primary research instrument for data collection. The statistical techniques applied for data analysis included descriptive statistics, specifically percentage, mean, and standard deviation.The research findings reveal that:1. The respondents comprised an equal distribution of male and female participants. The majority were within the age ranges of 25–40 years and 41–55 years. Their occupations were predominantly in the government sector and state enterprises, with an average monthly income ranging from 15,001 to 30,000 baht.2. The overall significance level of the factors influencing condominium purchase decisions in Bang Sue District, Bangkok, was rated as the highest, with a mean score of 4.51. When analyzed by specific factors, price, product, and place were rated as the most important, while marketing promotion was considered very important. The mean scores for each factor are as follows: product (4.55), place (4.52), price (4.51), and marketing promotion (4.45), respectively.
การศึกษาค้นคว้าอิสระเรื่องปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียมในเขตบางซื่อ กรุงเทพมหานคร งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียมในเขตบางซื่อ กรุงเทพมหานครของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ กลุ่มประชากรประชากรที่เคยเลือกซื้อคอนโดมิเนียมในเขตบางซื่อ กรุงเทพมหานคร จำนวน 100 คน ได้มาด้วยการสุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐานผลการวิจัยพบว่า1. กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถาม เป็นเพศชายและเพศหญิงจำนวนเท่ากัน ส่วนใหญ่อยู่ในช่วงอายุ 25-40 ปี และช่วงอายุ 41 – 55 ปี อาชีพข้าราชการ/รัฐวิสาหกิจ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001–30,000 บาท2. ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกซื้อคอนโดมิเนียมในเขตบางซื่อ กรุงเทพมหานคร ผลโดยภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.51 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านราคา ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านสถานที่ อยู่ในระดับความสำคัญมากที่สุด และพบว่าด้านการส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับความสำคัญมาก โดยด้านผลิตภัณฑ์ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.55 ด้านสถานที่ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.52 ด้านราคา มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.51 และด้านการส่งเสริมการตลาด มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.45 ตามลำดับ
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/219
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853171.pdf818.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.