Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/204
Title: Decision-Making Patterns of Consumers in Selecting Badminton Court Services in Nonthaburi Province
รูปแบบการตัดสินใจเลือกใช้บริการสนามแบดมินตันของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี
Authors: JIRAWAT FAKYEAM
จิรวัฒน์ ฟักแย้ม
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
TAWEESAK ROOPSING
ทวีศักดิ์ รูปสิงห์
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
taweesak.r@fba.kmutnb.ac.th,taweesakr@kmutnb.ac.th
Keywords: รูปแบบการตัดสินใจ
การเลือกใช้บริการ
สนามแบดมินตัน
Decision-Making Model
Service Selection
Badminton Court
Issue Date:  8
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: This independent research aims to: 1) examine the significance levels of factors influencing the decision to use badminton court services, 2) compare the significance levels of these factors based on consumer characteristics, and 3) analyze the components of the decision-making model for using badminton court services among consumers in Nonthaburi Province. The sample group consists of 100 consumers who have previously used badminton court services and reside in Nonthaburi Province. The research instrument employed is a questionnaire. The statistical methods used for data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, One-Way ANOVA, and factor analysis.The research findings indicate that most respondents are male, aged between 21 and 30 years, hold a bachelor's degree, work in the private sector, and have an average monthly income of 25,001 – 35,001 THB. Regarding the significance level of factors influencing the decision to use badminton court services, the overall significance level is high, with a mean score of 4.14. When analyzed by category, all aspects are rated at a high level of significance, including product, price, place, and marketing promotion. The comparison of differences in significance levels of decision-making factors among consumers in Nonthaburi Province reveals that gender differences significantly affect the importance placed on factors influencing the decision to use badminton court services at the .05 significance level. However, differences in occupation do not result in statistically significant differences at the .05 level. Furthermore, the analysis of the components of the decision-making model for using badminton court services identifies five main components and 26 sub-components, as follows: service quality (6 sub-components), safety and environment (6 sub-components), facility management and service systems (5 sub-components), value for money (5 sub-components), and safety and environment (4 sub-components).
การศึกษาค้นคว้าอิสระในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับความสำคัญของปัจจัยในการ ตัดสินใจเลือกใช้บริการสนามแบดมินตัน 2) เปรียบเทียบระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจ เลือกใช้บริการสนามแบดมินตันจำแนกตามคุณลักษณะของผู้บริโภค และ 3) ศึกษาองค์ประกอบของ รูปแบบการตัดสินใจในการใช้บริการสนามแบดมินตันของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี โดยกลุ่มตัวอย่าง ที่ใช้คือ กลุ่มผู้บริโภคที่เคยใช้บริการสนามแบดมินตันและอาศัยอยู่ในจังหวัดนนทบุรี จำนวน 100 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน t-test, One Way ANOVA และการวิเคราะห์องค์ประกอบ ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มตัวอย่างที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 21 - 30 ปี ระดับ การศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานเอกชน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001 – 35,001 บาท ส่วน ระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสนามแบดมินตันของผู้บริโภค พบว่า โดย ภาพรวม ระดับความสำคัญอยู่ในระดับมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.14 เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่าทุก ด้านมีระดับความสำคัญอยู่ในระดับมากทุกด้าน ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านสถานที่ และด้านการ ส่งเสริมการตลาด ผลการเปรียบเทียบความแตกต่างระดับความสำคัญของปัจจัยในการตัดสินเลือกใช้ บริการสนามแบดมินตันของผู้บริโภคในเขตจังหวัดนนทบุรี พบว่า เพศที่แตกต่างกันให้ความสำคัญกับ ปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสนามแบดมินตัน แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 เมื่อเปรียบกับกลุ่มอาชีพที่แตกต่างกัน พบว่า ให้ความสำคัญกับปัจจัยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสนาม แบดมินตันไม่มีความแตกต่างกัน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ .05 และผลการศึกษาองค์ประกอบของ รูปแบบในการตัดสินใจเลือกใช้บริการสนามแบดมินตันของผู้บริโภค พบว่า ประกอบด้วย 5 องค์ประกอบ หลัก 26 องค์ประกอบย่อย ได้แก่ ด้านคุณภาพการให้บริการ มี 6 องค์ประกอบย่อย ด้านความปลอดภัย และสิ่งแวดล้อมมี 6 องค์ประกอบย่อย ด้านการจัดการสถานที่และระบบบริการ มี 5 องค์ประกอบย่อย ด้านความคุ้มค่าในการใช้บริการ มี 5 องค์ประกอบย่อย ด้านความปลอดภัยและสิ่งแวดล้อม มี 4 องค์ประกอบย่อย
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/204
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6614011853015.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.