Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/127
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NIRUN SANSUK | en |
dc.contributor | นิรันดร์ แสนสุข | th |
dc.contributor.advisor | SURAWUT YANIL | en |
dc.contributor.advisor | สุรวุฒิ ยะนิล | th |
dc.contributor.other | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | en |
dc.date.accessioned | 2025-04-29T03:20:10Z | - |
dc.date.available | 2025-04-29T03:20:10Z | - |
dc.date.created | 2025 | |
dc.date.issued | 9/6/2025 | |
dc.identifier.uri | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/127 | - |
dc.description.abstract | This research aimed to: 1) develop and evaluate the effectiveness of a lithium battery management system (BMS) training kit, and 2) compare students’ learning achievement using the training kit against a specified criterion. The sample group consisted of 20 second-year vocational students selected through cluster random sampling. The research instruments included: 1) a teaching problem recording form, 2) the BMS training kit, 3) a suitability evaluation form with content validity indices ranging from 0.60 to 1.00, and 4) a performance observation form with consistency indices ranging from 0.60 to 1.00 and an inter-rater reliability coefficient of 0.81. Data were analyzed using content analysis, mean, standard deviation, and t-test statistics. The results showed that the overall suitability of the BMS training kit was at the highest level (x̄ = 4.94, S.D. = 0.08). The training kit’s effectiveness exceeded the specified 80/80 criterion. Additionally, students’ post-training learning achievement was significantly higher than the 80% benchmark at the 0.05 level of statistical significance. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาและหาประสิทธิภาพของชุดประลองระบบการจัดการแบตเตอรี่ลิเธียม และ 2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนด้วยชุดประลองระบบการจัดการแบตเตอรี่ลิเธียมกับเกณฑ์ที่กำหนด กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ นักเรียนระดับชั้นปีที่ 2 จำนวน 20 คน ได้มาโดยวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) แบบบันทึกสภาพปัญหาการจัดการเรียนการสอน 2) ชุดประลองระบบการจัดการแบตเตอรี่ลิเธียม 3) แบบประเมินความเหมาะสมของชุดประลอง ซึ่งมีค่าความตรงเชิงเนื้อหาตั้งแต่ 0.60–1.00 และ 4) แบบสังเกตพฤติกรรมการปฏิบัติงาน ซึ่งมีค่าความสอดคล้องระหว่างผู้ประเมินตั้งแต่ 0.60–1.00 และมีค่าความเชื่อมั่นของเกณฑ์การประเมินระหว่างผู้ประเมินเท่ากับ 0.81 การวิเคราะห์ข้อมูลใช้การวิเคราะห์เนื้อหา ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า ชุดประลองระบบการจัดการแบตเตอรี่ลิเธียมมีความเหมาะสมในระดับมากที่สุด (x̄ = 4.94, S.D. = 0.08) มีประสิทธิภาพสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ที่ระดับ 80/80 และผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนหลังการเรียนด้วยชุดประลอง สูงกว่าเกณฑ์ร้อยละ 80 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.rights | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.subject | ชุดประลอง ระบบการจัดการแบตเตอรี่ลิเธียม ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน | th |
dc.subject | Training Kit | en |
dc.subject | Lithium Battery Management System | en |
dc.subject | Learning Achievement | en |
dc.subject.classification | Engineering | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Training for teachers of vocational subjects | en |
dc.title | Development of a Lithium Battery Management System (BMS) Training Kit to Enhance Technical Proficiency of Vocational Automotive Students | en |
dc.title | การพัฒนาชุดประลองระบบการจัดการแบตเตอรี่ลิเธียม เพื่อส่งเสริมผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ของนักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ สาขาวิชาช่างยนต์ | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | SURAWUT YANIL | en |
dc.contributor.coadvisor | สุรวุฒิ ยะนิล | th |
dc.contributor.emailadvisor | surawut.y@fte.kmutnb.ac.th,sarawuty@kmutnb.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | surawut.y@fte.kmutnb.ac.th,sarawuty@kmutnb.ac.th | |
dc.description.degreename | Master of Science in Technical Education (ค.อ.ม.) | en |
dc.description.degreename | ครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต (M.S.Tech.Ed.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Teacher Training in Mechanical Engineering | en |
dc.description.degreediscipline | ครุศาสตร์เครื่องกล | th |
Appears in Collections: | FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6602017856120.pdf | 5.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.