Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNATHAPANOT SUNCHOMPOOen
dc.contributorณฐปณต สันชมภูth
dc.contributor.advisorTHANYATHIP PICHITKARNKARen
dc.contributor.advisorธัญญาทิพ พิชิตการค้าth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-07-02T08:53:05Z-
dc.date.available2025-07-02T08:53:05Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/358-
dc.description.abstractThe objectives of this research were examine 1) the levels of factors related to business administration, production management, and digital marketing,  2) investigate the level of success factors among OTOP entrepreneurs in competing in the digital era, and 3) analyze the influence of business administration, production management, and digital marketing factors on the success of OTOP entrepreneurs in the digital era. The sample for this study consisted of 427 OTOP entrepreneurs. The research utilized a questionnaire as the data collection instrument. Statistical methods employed for data analysis included percentage, frequency, mean, and standard deviation. Hypothesis testing was conducted using multiple regression analysis.The research findings revealed that the overall level of opinions regarding management factors was at the highest level, with an average score of 4.62. The overall level of opinions regarding production management factors was also at the highest level, with an average score of 4.58. Similarly, the overall level of opinions regarding digital marketing factors was at the highest level, with an average score of 4.58. Moreover, the overall level of opinions regarding the success of OTOP entrepreneurs was at the highest level, with an average score of 4.57. Furthermore, the multiple regression analysis reveals that digital marketing factors have the greatest impact on the success of OTOP entrepreneurs in competing in the digital era (b = 0.464). This is followed by the continuous development and production of products (b = 0.357), increased profitability (b = 0.434), and the highest level of member participation in the group (b = 0.413), all of which are statistically significant at the 0.05 level.en
dc.description.abstractการศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับของปัจจัยด้านการบริหารงาน ปัจจัยด้านการบริหารจัดการการผลิต และปัจจัยด้านการตลาดดิจิทัล 2) ศึกษาระดับของปัจจัยความสำเร็จของผู้ประกอบการ OTOP เพื่อการแข่งขันในยุคดิจิทัล และ 3) ศึกษาอิทธิพลของปัจจัยด้านการบริหารงาน ปัจจัยด้านการบริหารจัดการการผลิต และปัจจัยด้านการตลาดดิจิทัลที่มีผลต่อความสำเร็จของผู้ประกอบการ OTOP เพื่อการแข่งขันในยุคดิจิทัล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ผู้ประกอบการ OTOP จำนวน 427 ราย เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลงานวิจัยครั้งนี้ ใช้เป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย  ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน วิเคราะห์สมมติฐานโดยใช้การวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณผลการวิจัยพบว่า ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยด้านการบริหารงานในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.62 ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยด้านการบริหารจัดการการผลิตในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.58 ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยด้านการตลาดดิจิทัลในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.58 ระดับความคิดเห็นด้านความสำเร็จของผู้ประกอบการ OTOP ในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.57 และผลการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ พบว่า ปัจจัยด้านการตลาดดิจิทัลมีผลต่อความสำเร็จของผู้ประกอบการ OTOP เพื่อการแข่งขันในยุคดิจิทัลมากที่สุด (b = 0.464) ในด้านการผลิตและพัฒนาสินค้าอย่างต่อเนื่อง (b = 0.357) ในด้านการมีกำไรเพิ่มขึ้นมากที่สุด (b = 0.434) และด้านการมีส่วนร่วมของสมาชิกกลุ่มมากที่สุด (b = 0.413) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectความสำเร็จของผู้ประกอบการ OTOP  การแข่งขัน  ยุคดิจิทัลth
dc.subjectSuccess of OTOP Enterprise Entrepreneursen
dc.subjectCompetitionen
dc.subjectDigital Eraen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationBasic / broad general programmesen
dc.titleFactors Affecting the Success of OTOP Enterprise Entrepreneurs for Competition in Digital Eraen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อความสำเร็จของผู้ประกอบการ OTOP เพื่อการแข่งขันในยุคดิจิทัลth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorTHANYATHIP PICHITKARNKARen
dc.contributor.coadvisorธัญญาทิพ พิชิตการค้าth
dc.contributor.emailadvisorthanyathip.p@bid.kmutnb.ac.th,thanyathipp@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorthanyathip.p@bid.kmutnb.ac.th,thanyathipp@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business and Human Resource Developmenten
dc.description.degreedisciplineการพัฒนาธุรกิจอุตสาหกรรมและทรัพยากรมนุษย์th
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS AND INDUSTRIAL DEVELOPMENT

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6616011856024.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.