Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSUPATRA CHAITHARINen
dc.contributorสุพัตรา ชัยทารินทร์th
dc.contributor.advisorSARAWUT SUBYAEMen
dc.contributor.advisorสราวุฒิ สืบแย้มth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-07-02T08:42:49Z-
dc.date.available2025-07-02T08:42:49Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/278-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to examine the status of self-development among academic personnel under the Nonthaburi Primary Educational Service Area Office 2. A descriptive research methodology was employed. The scope of the study focused on academic personnel within the said office, with a sample size of 200 individuals. Data were collected using a questionnaire and analyzed using percentage, mean, and standard deviation statistics.The findings revealed that the overall status of self-development among academic personnel was at a high level. When analyzed by specific aspects, it was found that self-directed learning ranked first, followed by further education, training/seminars, career advancement, study visits, and research, respectively. As for the recommendations, it is suggested that the organization prioritize the development of academic support personnel to achieve the agency’s objectives. There should also be support for further education, with administrators emphasizing and promoting educational scholarships for personnel. This would enhance their potential, lead to improved work performance, foster new ideas, increase work efficiency, and contribute to the fulfillment of the organization’s objectives.en
dc.description.abstractการค้นคว้าอิสระในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพการพัฒนาตนเองของบุคลากร สายวิชาการ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 2 ใช้ระเบียบวิธีวิจัย เชิงพรรณนา ขอบเขตของการศึกษาค้นคว้าอิสระโดยใช้กลุ่มตัวอย่าง คือ บุคลากรสายวิชาการในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 2 จำนวน 200 คน เก็บข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการค้นคว้าอิสระพบว่า การศึกษาสภาพการพัฒนาตนเองของบุคลากรสายวิชาการสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 2 โดยภาพรวมและรายด้านการพัฒนาตนเองอยู่ในระดับมาก และเมื่อพิจารณาตามลำดับสภาพการพัฒนาตนเองของบุคลากรสายวิชาการ โดยวิเคราะห์แยกรายด้าน พบว่า ด้านการเรียนรู้ด้วยตัวเองเป็นลำดับแรก ด้านการศึกษาต่อ ด้านการฝึกอบรม/สัมมนา ด้านการเข้าสู่ตำแหน่ง ด้านศึกษาดูงาน และด้านการวิจัย ตามลำดับสำหรับข้อเสนอแนะ พบว่า หน่วยงานควรจัดลำดับความสำคัญของการพัฒนาบุคลากรสายวิชาการ เพื่อให้บรรลุตามวัตถุประสงค์ของหน่วยงาน และควรที่จะให้มีการสนับสนุนทางด้านการศึกษาต่อ ผู้บริหารควรให้ความสำคัญ มีการส่งเสริมในด้านการให้ทุนการศึกษาแก่บุคลากร เพื่อเพิ่มศักยภาพให้กับบุคลากร เกิดการพัฒนางาน เกิดการพัฒนาแนวคิดของบุคลากรทำให้การปฏิบัติมีประสิทธิภาพ และสามารถบรรลุตามวัตถุประสงค์ของหน่วยงานth
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectการพัฒนาตนเองth
dc.subjectบุคลากรสายวิชาการth
dc.subjectสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาth
dc.subjectSelf-developmenten
dc.subjectAcademic Personnelen
dc.subjectPrimary Educational Service Area Officeen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleA STUDY ON THE SELF-DEVELOPMENT OF ACADEMIC PERSONNEL UNDER THE NONTHABURI PRIMARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE 2en
dc.titleการศึกษาสภาพการพัฒนาตนเองของบุคลากรสายวิชาการ สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 2th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSARAWUT SUBYAEMen
dc.contributor.coadvisorสราวุฒิ สืบแย้มth
dc.contributor.emailadvisorsarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsarawut.s@fte.kmutnb.ac.th,sarawuts@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Science in Technical Education (ค.อ.ม.)en
dc.description.degreenameครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต (M.S.Tech.Ed.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineTechnical Education Managementen
dc.description.degreedisciplineบริหารเทคนิคศึกษาth
Appears in Collections:FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6602061811110.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.