Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSRIWICHAI NETNIYOMen
dc.contributorศรีวิชัย เนตรนิยมth
dc.contributor.advisorPINANTA CHATWATTANAen
dc.contributor.advisorพินันทา ฉัตรวัฒนาth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-06-18T02:52:07Z-
dc.date.available2025-06-18T02:52:07Z-
dc.date.created2526
dc.date.issued8/6/2526
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/251-
dc.description.abstractThe research on flipped classroom with demonstration learning platform via metaverse to enhance artificial intelligence competency, or FCWD learning platform via metaverse. The Objectives of this study are 1) to synthesize the conceptual framework of FCWD learning platform via metaverse to enhance artificial intelligence competency, 2) to design the architecture of the FCWD learning platform via metaverse to enhance artificial intelligence competency, 3) to develop of the FCWD learning platform via metaverse to enhance artificial intelligence competency, 4) to evaluate of students’ artificial intelligence competency after using FCWD learning platform via metaverse to enhance artificial intelligence competency, and 5) to evaluate of students’ satisfaction after using FCWD learning platform via metaverse to enhance artificial intelligence competency. The results of the research showed that 1) the results of evaluation on the suitability of the architecture of FCWD learning platform via metaverse is at very high level, 2) the results of evaluation on the quality of FCWD learning platform via metaverse is at very high level, 3) the results of evaluation of students’ artificial intelligence competency using of FCWD learning platform via metaverse consisted of (1) results of comparison the learning achievement of artificial intelligence score after learning is higher than before learning at the significance level of 0.01,  (2) results of evaluation of artificial intelligence skill is at excellent level (percentage = 81.25),  (3) results of evaluation of awareness of the using artificial intelligence is at very high level, and (4) results of evaluation of satisfaction is at very high level.en
dc.description.abstractงานวิจัยเรื่อง แพลตฟอร์มการเรียนรู้ห้องเรียนปริวรรตร่วมกับการสาธิตผ่านจักรวาลนฤมิตเพื่อส่งเสริมสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อสังเคราะห์กระบวนการเรียนรู้ห้องเรียนปริวรรตร่วมกับการสาธิตผ่านจักรวาลนฤมิตเพื่อส่งเสริมสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์ 2) เพื่อออกแบบสถาปัตยกรรมแพลตฟอร์มการเรียนรู้ห้องเรียนปริวรรตร่วมกับการสาธิตผ่านจักรวาลนฤมิตเพื่อส่งเสริมสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์ 3) เพื่อพัฒนาแพลตฟอร์มการเรียนรู้ห้องเรียนปริวรรตร่วมกับการสาธิตผ่านจักรวาลนฤมิตเพื่อส่งเสริมสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์ 4) เพื่อประเมินสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์ของนักเรียนที่เรียนรู้ด้วยแพลตฟอร์มการเรียนรู้ห้องเรียนปริวรรตร่วมกับการสาธิตผ่านจักรวาลนฤมิต และ 5) เพื่อประเมินความพึงพอใจของนักเรียนหลังจากใช้แพลตฟอร์มการเรียนรู้ห้องเรียนปริวรรตร่วมกับการสาธิตผ่านจักรวาลนฤมิตเพื่อส่งเสริมสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์ ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลการประเมินความเหมาะสมในการออกแบบสถาปัตยกรรมแพลตฟอร์มการเรียนรู้ที่พัฒนาขึ้นมีความเหมาะสมโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด 2) ผลการประเมินคุณภาพแพลตฟอร์มการเรียนรู้ที่พัฒนาขึ้นโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด 3) ผลการประเมินสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์ของนักเรียนที่เรียนด้วยแพลตฟอร์มการเรียนรู้ที่พัฒนาขึ้น มีดังนี้ (1) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนมีคะแนนผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีระดับนัยสำคัญที่  .01 (2) ผลการประเมินทักษะปัญญาประดิษฐ์ คะแนนเฉลี่ยของนักเรียนอยู่ในระดับดีมากที่ร้อยละ 81.25 (3) ผลการประเมินความตระหนักถึงผลกระทบการใช้ปัญญาประดิษฐ์อยู่ในระดับมากที่สุด และ (4) ผลการประเมินความพึงพอใจของนักเรียนที่ใช้งานแพลตฟอร์มการเรียนรู้ที่พัฒนาขึ้นอยู่ในระดับมากที่สุดth
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectห้องเรียนปริวรรต การสาธิต จักรวาลนฤมิต สมรรถนะปัญญาประดิษฐ์th
dc.subjectFlipped Classroomen
dc.subjectDemonstrationen
dc.subjectMetaverseen
dc.subjectArtificial Intelligence Competencyen
dc.subject.classificationComputer Scienceen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleFlipped Classroom with Demonstration Learning Platform via Metaverse to Enhance Artificial Intelligence Competencyen
dc.titleแพลตฟอร์มการเรียนรู้ห้องเรียนปริวรรตร่วมกับการสาธิตผ่านจักรวาลนฤมิตเพื่อส่งเสริมสมรรถนะปัญญาประดิษฐ์th
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPINANTA CHATWATTANAen
dc.contributor.coadvisorพินันทา ฉัตรวัฒนาth
dc.contributor.emailadvisorpinanta.c@cit.kmutnb.ac.th,pinantac@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorpinanta.c@cit.kmutnb.ac.th,pinantac@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Science (วท.ม.)en
dc.description.degreenameวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (M.Sc.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineTechnological Educationen
dc.description.degreedisciplineครุศาสตร์เทคโนโลยีth
Appears in Collections:FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6602052856033.pdf5.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.