Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/242
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | CHANAKARN BOONMA | en |
dc.contributor | ชนากานต์ บุญมา | th |
dc.contributor.advisor | KANITTA HINON | en |
dc.contributor.advisor | ขนิษฐา หินอ่อน | th |
dc.contributor.other | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | en |
dc.date.accessioned | 2025-06-18T02:52:04Z | - |
dc.date.available | 2025-06-18T02:52:04Z | - |
dc.date.created | 2526 | |
dc.date.issued | 8/6/2526 | |
dc.identifier.uri | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/242 | - |
dc.description.abstract | This independent study aimed to develop (1) design an instructional package with training kits for pneumatic control circuits, Determine the effectiveness of the instructional package, assess students' satisfaction with the instructional package, and Evaluate students’ collaboration and teamwork skills in pneumatic work. The developed instructional package included lesson plans, knowledge sheets, worksheets, PowerPoint presentations, tests, learning achievement assessments, collaboration and teamwork skill assessments, and student satisfaction questionnaires. The sample group consisted of 16 third-year vocational certificate students majoring in Electrical Engineering at Wiang Sa Industrial and Community Education College, who were enrolled in the Basic Pneumatics and Hydraulics course in the academic year 2024. The research findings revealed that: (1) the instructional package for pneumatic control circuits designed to promote collaboration and teamwork skills received a high-quality rating from experts, with a mean score of 4.47 and a standard deviation of 0.22. Its efficiency was 84.67/83.96, exceeding the set standard of 80/80. (2) Student satisfaction with the instructional package was at the highest level, with a mean score of 4.63 and a standard deviation of 0.17. Students' collaboration and teamwork skills were at an excellent level, with a mean score of 19.56, equivalent to 97.81%. | en |
dc.description.abstract | การค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1) เพื่อออกแบบชุดการสอนประกอบชุดฝึกวงจรควบคุมระบบนิวเมติกส์ 2) หาประสิทธิภาพของชุดการสอนวงจรควบคุมระบบนิวเมติกส์ 3) ประเมินความพึงพอใจของผู้เรียนที่มีต่อชุดการสอนวงจรควบคุมระบบนิวเมติกส์ และ 4) ประเมินทักษะความร่วมมือและการทำงานเป็นทีมในงานนิวเมติกส์ของผู้เรียน โดยชุดการสอน ที่พัฒนาขึ้นประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้, ใบความรู้, ใบปฏิบัติงาน, สื่อนำเสนอ พาวเวอร์พอยต์, แบบทดสอบ, แบบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน, แบบประเมินทักษะความร่วมมือและการทำงานเป็นทีม และแบบประเมินความพึงพอใจของผู้เรียนที่มีต่อชุดการสอน โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนระดับประกาศนียบัตรวิชาชีพ ชั้นปีที่ 3 สาขาวิชาช่างไฟฟ้า วิทยาลัยการอาชีพเวียงสา ที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชางานนิวเมติกส์และไฮดรอลิกส์เบื้องต้น ปีการศึกษา 2567 จำนวน 16 คน ผลการวิจัยพบว่า 1) ชุดการสอนวงจรควบคุมระบบนิวเมติกส์เพื่อส่งเสริมทักษะ ความร่วมมือและการทำงานเป็นทีมที่สร้างขึ้นผ่านการประเมินคุณภาพจากผู้เชี่ยวชาญ มีความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก โดยมีค่าเฉลี่ยผลการประเมินอยู่ที่ 4.47 และมีค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานเท่ากับ 0.22 และมีค่าประสิทธิภาพชุดการสอนเท่ากับ 84.67/83.96 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ ที่กำหนดไว้ 80/80 2) ผู้เรียนมีความพึงพอใจต่อชุดการสอนวงจรควบคุมระบบนิวเมติกส์ เพื่อส่งเสริมทักษะความร่วมมือและการทำงานเป็นทีมอยู่ในระดับมากที่สุด มีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 4.63 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน 0.17 3) ผู้เรียนมีทักษะความร่วมมือและการทำงานเป็นทีมอยู่ในระดับ ยอดเยี่ยมมีค่าเฉลี่ย 19.56 คิดเป็นร้อยละ 97.81 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.rights | King Mongkut's University of Technology North Bangkok | |
dc.subject | ชุดการสอน | th |
dc.subject | วงจรควบคุมระบบนิวเมติกส์ | th |
dc.subject | ทักษะความร่วมมือ | th |
dc.subject | ทักษะการทำงานเป็นทีม | th |
dc.subject | Teaching Package | en |
dc.subject | Pneumatic Control Circuit System | en |
dc.subject | Collaboration Skills | en |
dc.subject | Teamwork Skills | en |
dc.subject.classification | Engineering | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Training for teachers of vocational subjects | en |
dc.title | Development of an Instructional Package for Pneumatic Control Circuits to Enhance Collaboration and Teamwork Skills | en |
dc.title | การพัฒนาชุดการสอนวงจรควบคุมระบบนิวเมติกส์ เพื่อส่งเสริมทักษะความร่วมมือและการทำงานเป็นทีม | th |
dc.type | Independent Study | en |
dc.type | การค้นคว้าอิสระ | th |
dc.contributor.coadvisor | KANITTA HINON | en |
dc.contributor.coadvisor | ขนิษฐา หินอ่อน | th |
dc.contributor.emailadvisor | kanitta.h@fte.kmutnb.ac.th,kanittah@kmutnb.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | kanitta.h@fte.kmutnb.ac.th,kanittah@kmutnb.ac.th | |
dc.description.degreename | Master of Science in Technical Education (ค.อ.ม.) | en |
dc.description.degreename | ครุศาสตร์อุตสาหกรรมมหาบัณฑิต (M.S.Tech.Ed.) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Teacher Training in Electrical Engineering | en |
dc.description.degreediscipline | ครุศาสตร์ไฟฟ้า | th |
Appears in Collections: | FACULTY OF TECHNICAL EDUCATION |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6602025856117.pdf | 27.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.