Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNIPON SAEKOWen
dc.contributorนิพนธ์ แซ่โค้วth
dc.contributor.advisorKANOKRATH PHONGPHOTAKULen
dc.contributor.advisorกนกรัตน์ พงษ์โพธากุลth
dc.contributor.otherKing Mongkut's University of Technology North Bangkoken
dc.date.accessioned2025-04-29T04:32:33Z-
dc.date.available2025-04-29T04:32:33Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued9/6/2025
dc.identifier.urihttp://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/160-
dc.description.abstractThe objectives of this study were to: 1) investigate the opinion levels on decision factors of Generation Z on job application in electrical and electronics industry group and 2) compare the opinion levels of the decision factors of Generation Z on job application in electrical and electronics industry group based on different faculties, departments, and fields of study. The sample group consisted of 219 under graduated students from 2 faculties of King Mongkut’s University of Technology North Bangkok (KMUTNB). The questionnaires were employed to collect data analyzed by frequency distribution, mean, S.D., and Analysis of Variances (ANOVA).The research findings revealed that 1) the opinion levels regarding motivational factors of job application decision was on the average at the highest level on both motivational factor. 2) The students of different faculties reported their opinion levels on the motivational factors and the hygiene factors with no statistically difference in every aspect. However, the students from different departments reported differently on the factors of work success, types of jobs, job responsibility, and career paths at the statistically difference 0.05. The aspect with no different opinion levels included acceptance by colleagues and supervisors. On the hygiene factors, their opinion levels showed no statistical difference.The hygiene factors showed statistically different on the aspects of work relationship, operational policy, and job security at 0.05 significant level except that they reported similarly on fringe benefits, social welfare, work-life balance, and motivational factors.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นของปัจจัยการตัดสินใจเข้าสมัครงานในกลุ่มโรงงานอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้าและอิเล็กทรอนิกส์ ของกลุ่มคน GENERATION Z  2) เพื่อเปรียบเทียบระดับความคิดเห็นของปัจจัยการตัดสินใจเข้าสมัครงานในกลุ่มโรงงานอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้าและอิเล็กทรอนิกส์ ของกลุ่มคน GENERATION Z จำแนกตามคณะ ภาควิชาและสาขา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ นักศึกษาระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ จำนวน 2 คณะ รวมทั้งสิ้น 219 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์ความแปรปรวนผลการวิจัย พบว่า 1) นักศึกษามีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยการตัดสินใจเข้าสมัครงาน ในกลุ่มโรงงานอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้าและอิเล็กทรอนิกส์ ด้านปัจจัยจูงใจ และปัจจัยค้ำจุน โดยรวม อยู่ในระดับมากที่สุด 2) นักศึกษาที่อยู่คณะต่างกัน มีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยจูงใจ และปัจจัยค้ำจุน ทุกด้าน ไม่แตกต่างกัน นักศึกษาที่อยู่ในภาควิชาต่างกัน มีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยจูงใจ ด้านความสำเร็จของงาน ด้านลักษณะของงานที่ปฏิบัติ ด้านความรับผิดชอบ และ ด้านความก้าวหน้าในตำแหน่งงาน แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ยกเว้น  ด้านการได้การยอมรับนับถือจากผู้บังคับบัญชาและเพื่อนร่วมงาน ไม่แตกต่างกัน ส่วนปัจจัยค้ำจุน มีความคิดเห็นทุกด้าน ไม่แตกต่างกัน และ นักศึกษาที่อยู่ในสาขาวิชาต่างกัน มีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยจูงใจ ด้านความสำเร็จของงาน ด้านลักษณะของงานที่ปฏิบัติ ด้านความรับผิดชอบ และด้านความก้าวหน้าในตำแหน่งงาน แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ยกเว้น ด้านการได้การยอมรับนับถือจากผู้บังคับบัญชาและเพื่อนร่วมงาน ไม่แตกต่างกันส่วนปัจจัยค้ำจุน มีความคิดเห็นด้านความสัมพันธ์กับผู้บังคับบัญชาและเพื่อนร่วมงาน  ด้านนโยบายต่าง ๆ ในการปฏิบัติงาน และด้านความมั่นคงในการทำงาน แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ยกเว้น ด้านค่าตอบแทนและสวัสดิการ และด้านความสมดุลในชีวิต การทำงาน ไม่แตกต่างกันth
dc.language.isoth
dc.publisherKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.rightsKing Mongkut's University of Technology North Bangkok
dc.subjectปัจจัยจูงใจ  ปัจจัยค้ำจุน  GENERATION Zth
dc.subjectMotivational Factorsen
dc.subjectHygiene Factorsen
dc.subjectGENERATION Zen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationManagement and administrationen
dc.titleStudy the Decision Factors to Apply for a Job in The Electrical and Electronics Industry Group of Generation Zen
dc.titleปัจจัยการตัดสินใจเข้าสมัครงานในกลุ่มโรงงานอุตสาหกรรมเครื่องใช้ไฟฟ้าและอิเล็กทรอนิกส์ของกลุ่มคน GENERATION Zth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorKANOKRATH PHONGPHOTAKULen
dc.contributor.coadvisorกนกรัตน์ พงษ์โพธากุลth
dc.contributor.emailadvisorkanokrat.p@bid.kmutnb.ac.th,kanokrathp@kmutnb.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorkanokrat.p@bid.kmutnb.ac.th,kanokrathp@kmutnb.ac.th
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (บธ.ม.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (M.B.A.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineIndustrial Business and Human Resource Developmenten
dc.description.degreedisciplineการพัฒนาธุรกิจอุตสาหกรรมและทรัพยากรมนุษย์th
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS AND INDUSTRIAL DEVELOPMENT

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6616011857071.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.