Please use this identifier to cite or link to this item: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/105
Title: The Communication Strategies and Marketing Mix Affecting Consumers' Purchasing Decisions for Bakery Products in Bangkok and Metropolitan Area
กลยุทธ์การสื่อสารและส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Authors: THANAPORN WAIPHANITCHAKARN
ธนพร ไวพานิชการ
JUTHARAT PINTHAPATAYA
จุฑารัตน์ ปิณฑะแพทย์
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
JUTHARAT PINTHAPATAYA
จุฑารัตน์ ปิณฑะแพทย์
jutharat.p@bid.kmutnb.ac.th,jutharatp@kmutnb.ac.th
jutharat.p@bid.kmutnb.ac.th,jutharatp@kmutnb.ac.th
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาด  ส่วนประสมทางการตลาด   การตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค
Marketing Communication Strategies
Marketing Mix
Consumer Decision-Making
Issue Date:  9
Publisher: King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Abstract: The purposes of this research were to study 1) the level of consumer opinions regarding marketing communication strategies for purchasing bakery products in Bangkok and Metropolitan Area, 2) the level of consumer opinions regarding the marketing mix for purchasing bakery product in Bangkok and Metropolitan Area, 3) the level of consumer opinions regarding decision-making process for purchasing bakery products in Bangkok and Metropolitan Area and 4) the communication strategies and marketing mix affecting consumers’ purchasing decision for bakery products in Bangkok and Metropolitan Area. The data were collected using questionnaires as the research instrument. The study sample consisted of 416 consumers who purchased bakery products in Bangkok and Metropolitan Area. The statistical used for data analysis were percentage, frequency, mean, standard deviation, and multiple regression analysis.The result of research were 1) the overall level of consumer opinions on marketing communication strategies for bakery products in Bangkok and Metropolitan Area was high level, 2) the overall level of consumer opinions on marketing mix factors for bakery products in Bangkok and Metropolitan Area was the highest level, 3) the overall level of consumer opinions on decision-making for purchasing bakery products in Bangkok and Metropolitan Area was the highest level and 4) the results of the multiple regression analysis revealed that communication strategies and the marketing mix had affected consumers' purchasing decisions for bakery products in Bangkok and Metropolitan Area with a statistical significance at the of 0.05 level
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดของผู้บริโภคที่ซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล 2) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดของผู้บริโภคที่ซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล 3) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล และ 4) ศึกษากลยุทธ์การสื่อสารและส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล คือ แบบสอบถาม โดยกลุ่มตัวอย่างที่ต้องการศึกษา ได้แก่ ผู้บริโภคที่ซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 416 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณผลการวิจัยพบว่า 1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดของผู้บริโภคที่ซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ภาพรวมอยู่ในระดับมาก  2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดของผู้บริโภคที่ซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด 3) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับ การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และ 4) ผลการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ พบว่า กลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาด และส่วนประสมทางการตลาดส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและปริมณฑลโดยรวม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
URI: http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/105
Appears in Collections:FACULTY OF BUSINESS AND INDUSTRIAL DEVELOPMENT

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s6616011857080.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.