Please use this identifier to cite or link to this item:
http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/103
Title: | The Influence of Welfare Satisfaction Factors on Organizational Commitment Among Operational Staff at Hakiki (Thailand) Limited Partnership ปัจจัยความพึงพอใจในสวัสดิการส่งผลต่อความผูกพันองค์กรของพนักงานระดับปฏิบัติการ ในห้างหุ้นส่วนจำกัด ฮากีกิ (ประเทศไทย) |
Authors: | NARNUT KRIRKCHAYAKUL ณณัฐ เกริกชญาณ์กุล THANYATHIP PICHITKARNKAR ธัญญาทิพ พิชิตการค้า King Mongkut's University of Technology North Bangkok THANYATHIP PICHITKARNKAR ธัญญาทิพ พิชิตการค้า thanyathip.p@bid.kmutnb.ac.th,thanyathipp@kmutnb.ac.th thanyathip.p@bid.kmutnb.ac.th,thanyathipp@kmutnb.ac.th |
Keywords: | สวัสดิการ ความผูกพันองค์กร อุตสาหกรรมอาหาร Welfare Benefits Organizational Commitment Food Industry |
Issue Date: | 9 |
Publisher: | King Mongkut's University of Technology North Bangkok |
Abstract: | This research aims 1) the satisfaction level with current welfare benefits among operational staff at Hakiki Limited Partnership (Thailand), 2) the level of organizational commitment among operational staff at Hakiki Limited Partnership (Thailand), and 3) the influence of welfare satisfaction on organizational commitment among operational staff at Hakiki Limited Partnership (Thailand). The sample group in this research consisted of 199 operational employees from a food processing factory. Questionnaires were used as the research instrument for data collection. Statistical methods employed for data analysis included percentage, frequency, mean, standard deviation, and hypothesis testing using Multiple Regression Analysis.The research findings revealed that: 1) the overall opinion level regarding welfare satisfaction factors was high, 2) the overall opinion level regarding organizational commitment was moderate, and 3) the analysis of the influence of welfare satisfaction on organizational commitment showed that access to welfare information had the greatest impact, followed by diversity of welfare benefits, and quality of welfare benefits, respectively, with statistical significance at the 0.05 level. งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจในการจัดสวัสดิการที่ได้รับ ในปัจจุบันของพนักงานระดับปฏิบัติการในห้างหุ้นส่วนจำกัด ฮากีกิ (ประเทศไทย) 2) เพื่อศึกษาระดับความผูกพันของพนักงานระดับปฏิบัติการในห้างหุ้นส่วนจำกัด ฮากีกิ (ประเทศไทย) 3) เพื่อศึกษาอิทธิพลของความพึงพอใจในสวัสดิการส่งผลต่อความผูกพันองค์กรของพนักงานระดับปฏิบัติการในห้างหุ้นส่วนจำกัด ฮากีกิ (ประเทศไทย) กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ พนักงานระดับปฏิบัติการโรงงานแห่งหนึ่งในอุตสาหกรรมอาหารสำเร็จรูป จำนวน 199 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวมรวบงานวิจัยครั้งนี้ ใช้เป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลของงานวิจัยนี้ คือ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน วิเคราะห์สมมติฐานโดยใช้ Multiple Regression Analysisผลการวิจัยพบว่า 1) ระดับความคิดเห็นของปัจจัยความพึงพอใจในสวัสดิการในภาพรวมอยู่ในระดับมาก 2) ระดับความคิดเห็นของความผูกพันต่อองค์กร ในภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง และ 3) ผลการวิเคราะห์อิทธิพลของความพึงพอใจในสวัสดิการที่ส่งผลต่อความผูกพันองค์กรมากที่สุดคือการเข้าถึงข้อมูลเกี่ยวกับสวัสดิการ รองลงมาคือความหลากหลายของสวัสดิการ และคุณภาพของสวัสดิการ ตามลำดับ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 |
URI: | http://kmutnb-ir.kmutnb.ac.th/jspui/handle/123456789/103 |
Appears in Collections: | FACULTY OF BUSINESS AND INDUSTRIAL DEVELOPMENT |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
s6616011857047.pdf | 1.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.